تلفن همراه

گوشی

February 21, 2022
14:32 دوشنبه، 2ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133507

سرعت شارژ گلکسی S22 پلاس و اولترا با شارژر 45 و 25 واتی تقریبا یکسان است

 
سامسونگ گوشی‌های گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22‌ اولترا را با پشتیبانی از شارژ سیمی 45 واتی و نسخه معمولی این سری را با شارژ 25 واتی معرفی کرد. حالا بررسی انجام شده نشان می‌دهد شارژر 45 واتی عملکرد چندان متفاوتی از نظر سرعت شارژ نسبت به شارژر 25 واتی ندارد.
 
با وجودی که در حال حاضر کاربران می‌توانند یک گوشی میان‌رده را از رقبای سامسونگ با شارژر 65 واتی خریداری کنند و پرچمداران برندهایی مانند شیائومی و ویوو پیش از این از مرز 100 وات عبور کرده‌اند، کره‌ای‌ها قدرتمندترین پرچمدارهایشان را با پشتیبانی از شارژ 45 واتی روانه بازار می‌کنند.
 
مقایسه سرعت شارژ با شارژر 45 و 25 واتی
وب‌سایت GSMArena در یک بررسی به سراغ سه شارژر شامل شارژرهای اصلی 45 واتی و 25 واتی سامسونگ و همچنین یک شارژر 65 واتی شرکت دیگری رفته است. گفتنی است دو شارژر سامسونگ از استانداردهای انتقال برق (PD) و منبع تغذیه قابل برنامه‌ریزی (PPS) پشتیبانی می‌کنند، در حالی که شارژر شرکت شخص ثالث فقط دارای گواهی PD است.
 
با شارژر 25 واتی، 62 درصد ظرفیت باتری گلکسی S22 پلاس در 30 دقیقه شارژ می‌شود. همین دستگاه در این مدت زمان، با شارژر 45 واتی حدود 64 درصد ظرفیت باتری‌اش شارژ می‌شود.
 
 
باتری گلکسی S22 اولترا پس از 30 دقیقه با شارژر 25 واتی تا 61 درصد شارژ می‌شود و با شارژر 45 واتی این میزان به 60 درصد می‌رسد. شارژر 65 واتی شرکت شخص ثالث نیز در همین تست با این گوشی تا 65 درصد شارژ دریافت می‌کند.
 
 
شارژ کامل گلکسی S22 پلاس با شارژر 45 واتی از صفر تا 100 درصد حدود 1:01 ساعت طول می‌کشد که تنها یک دقیقه از شارژر 25 واتی کمتر است. شارژ کامل گلکسی S22 اولترا با شارژر 25 واتی 1:04 ساعت طول می‌کشد، در حالیکه با شارژر 45 واتی، فقط 5 دقیقه سریعتر این کار صورت می‌گیرد و دستگاه در عرض 59 دقیقه شارژ می‌شود. شارژر 65 واتی شرکت شخص ثالث نیز در 1:02 ساعت دستگاه را شارژ می‌کند.
 
با توجه به این نتایج به نظر می‌رسد سرعت شارژ پرچمدارهای سامسونگ بدون توجه به توانایی شارژر و همچنین پشتیبانی دستگاه از آن‌ها، در یک سطح قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.