اینترنت و شبکه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 21, 2022
16:24 دوشنبه، 2ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133512

ساختمان‌های عمومی و تجاری تهران تا ۵ ماه آینده مجهز به سیستم پایش اعلام حریق هوشمند می‌شوند

 
ساختمان‌های عمومی و تجاری تهران تا تیرماه ۱۴۰۱ از سوی مبین‌نت به عنوان اپراتور پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان مجهز به سیستم پایش اعلام حریق خواهند شد.
 
  آذر ماه ۱۴۰۰ مبین‌نت طی مناقصه عمومی توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به عنوان اولین اپراتور پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان(مانیتورینگ هوشمند حریق ساختمان) انتخاب شد. حالا حسین طهرانی، مدیرعامل مبین‌نت در گفت‌وگو با پیوست خبر از تجهیز ساختمان‌های تجاری و اداری تهران در آینده‌ای نزدیک به سیستم پایش هوشمند اعلام حریق می‌دهد.
 
او در ارتباط با مراحل پیشرفت پروژه اجرای طرح  پایش هوشمند می‌گوید: از زمان شش ماهه انجام پروژه تا کنون چیزی بالغ بر ۲ ماه گذشته و ما در طول این ۶ ماه تمام زیرساخت‌های ارتباطی و IT لازم اپراتور را آماده خواهیم کرد. بخشی از این پروژه مربوط به اتصال دیوایسی است که بین تابلوهای ساختمان‌ها به عنوان اعلام حریق و پلتفرم هوشمند پایش صورت می‌گیرد که ما فعالیتمان در این بخش را نیز شروع کرده و طراحی‌های لازم انجام شده است. طبق گفته او مبین‌نت برای اجرای این کار با سه شرکت وارد مذاکره شده و قرارداد ساخت این سنسورها را با آنها منعقد کرده است. طهرانی می‌گوید: برنامه ما این است تا پنج ماه دیگر ساختمان‌هایی که شهرداری آنها را دارای اولویت می‌داند به اپراتور پایش هوشمند متصل شوند.
 
حسین طهرانی، مدیرعامل مبین‌نت
 
اولویت با ساختمان‌های عمومی و تجاری است
طهرانی اولویت تجهیز ساختمان‌ها به اپراتور پایش هوشمند اعلام حریق را مربوط به اولویت‌های شهرداری می‌داند: طبق اولویت‌های شهرداری تقریبا ساختمان‌های عمومی و تجاری در صدر هستند؛ اما برای ما در مبین‌نت از لحاظ زیرساختی هیچ فرقی وجود ندارد. هر ساختمان مسکونی که الزامات فنی را در پایان‌کار رعایت کرده باشد به سادگی می‌تواند در عرض چند دقیقه با نصب یک ماژول به اپراتور وصل شود. بعضی از ساختمان‌های جدید هم دارای امکاناتی هستند که در واقع فقط با قرار دادن سیمکارت‌های مبین‌نت می‌توانند به سرعت وصل شوند و طبیعتا این ساختمان‌ها نیز به لحاظ فنی در اولویت هستند.
 
به گفته طهرانی ساختمان‌ها برای استفاده از این امکانات نیاز به تجهیزات خاصی ندارند: ما در حال حاضر بر اساس تجهیزاتی که به لحاظ قوانین آتش‌نشانی و ایمنی در ساختمان‌ها رعایت می‌شود پیش می‌رویم. مثلا وقتی یک ساختمان از حدی بزرگتر است باید سیستم اعلام حریق داشته باشد و سیستم اعلام معمولا با یک تابلو فرمان و یک تابلو مدیریت به یکدیگر متصل هستند. ما همان تابلو را به اپراتور پایش متصل می‌کنیم. نهایتا اگر قابلیت ارتباطی وجود نداشته باشد با یک دیوایس این ارتباط را برقرار می‌کنیم.
 
اپراتور پایش فعلا تنها توسط مبین‌نت ارائه می‌شود و این موضوع طبق استراتژی آینده شهرداری ممکن است تغییر کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.