اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 21, 2022
16:26 دوشنبه، 2ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133513

منچستر سیتی با همکاری سونی اولین استادیوم فوتبال در متاورس را می‌سازد

 
منچستر سیتی ساخت اولین استادیم فوتبال مجازی جهان را در دنیای متاورس با همکاری کارشناسان واقعیت مجازی سونی آغاز کرده است. این استادیوم مجازی مجهز به سیستم تجزیه و تحلیل تصویر و فناوری تشخیص گل «چشم شاهین» (Hawk-Eye) خواهد بود.
 
با توجه به اینکه سونی در توسعه استادیوم فوتبال متاورسی همکاری می‌کند، ظاهرا قرار است به فناوری‌های نوینی مجهز باشد. هواداران با حضور مجازی در این استادیوم می‌‌توانند بازی‌های فوتبال را در از هر نقطه جهان تماشا کنند. این استادیوم در حقیقت نسخه مجازی استادیوم «اتحاد» (Etihad) منچسترسیتی خواهد بود.
 
پیشگامان دیجیتالی لیگ برتر، قراردادی سه ساله با سونی امضا کرده‌اند. با وجودی که این قرارداد به تازگی امضا شده و پروژه هنوز در مراحل ابتدایی است، تیم‌هایی از کارشناسان این شرکت نقشه‌های اولیه‌ای از طرح استادیوم فوتبال تهیه کرده‌‌اند تا بتوانند آن را در جهان دیجیتالی متاورس پیاده‌سازی کنند.
 
استادیوم فوتبال متاورس
مسئولان باشگاه منچستر سیتی که روی این پروژه کار می‌کنند،‌ پیش‌بینی کرده‌اند که این ورزشگاه مجازی به هواداران کمک می‌کند تا بتوانند در هر مکانی که هستند،‌ بازی‌های فوتبال را به صورت زنده مشاهده کنند و دیگری نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت.
 
کاربران متاورس از طریق هدست واقعیت مجازی می‌توانند تجربه متفاوتی از این جهان مجازی در اختیار داشته باشند. توسعه‌دهندگانی که در زمینه فوتبال و واقعیت مجازی کار می‌کنند بر این باورند که این فناوری در حال حاضر امکان تکرار مسابقه را در نسخه دیجیتالی، شبیه به بازی‌های ویدیویی فیفا فراهم می‌کند. هرچند در آینده نیز هواداران امکانات بیشتری در اختیار خواهند داشت.
 
«اندی اچ»، یکی از بنیانگذاران Rezzil که در واقع شرکتی است که بازی متاورس Player 22 را توسط باشگاه‌های لیگ برتر برای آموزش بازیکنان توسعه داده نیز می‌گوید به زودی دنیای متاورس به فناوری‌های بیشتری مجهز می‌شود و این شرکت امیدوار است که کاربران بتوانند قابلیت‌های بیشتری را در چنین فضاهایی در اختیار داشته باشند.
 
باید دید کاربران آیا کاربران از استادیوم مجازی متاورسی استقبال خواهند کرد و این پروژه به موفقیت‌های خوبی دست پیدا می کند یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.