سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 21, 2022
16:33 دوشنبه، 2ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133515

سامسونگ برای شانزدهمین سال متوالی برترین برند تلویزیون در بازار جهانی شد

 
سامسونگ یک سال دیگر به عنوان برترین برند بازار تلویزیون در دنیا شناخته شد تا برای شانزدهمین سال متوالی این عنوان را کسب کند. غول فناوری کره‌ای با این دستاورد شگفت‌انگیز نشان داده که در طول این سال‌ها همواره توانسته با حفظ کیفیت، رضایت مشتریان را جلب کند.
 
به گزارش شرکت تحقیقاتی Omdia، سهم بازار جهانی سامسونگ در سال 2021 برابر 19.8 درصد بود و سهم ارزش آن‌ها هم به 29.5 درصد رسید. این شرکت در طول پنج سال گذشته سعی کرده فروش تلویزیون‌های پریمیوم خود را افزایش دهد و سری محصولات QLED TV هم کمک شایانی به این مسئله کرده است.
 
از زمانی معرفی سری QLED TV در سال 2017، سامسونگ توانسته 26 میلیون عدد از این دستگاه‌ها را بفروشد. Omdia می‌گوید این شرکت فقط در سال گذشته میلادی 9.43 میلیون تلویزیون QLED فروخته است. در ادامه می‌توانید فروش پنج سال گذشته تلویزیون‌های QLED این شرکت را ببینید:
 
2017: 0.80 میلیون
2018: 2.60 میلیون
2019: 5.32 میلیون
2020: 7.79 میلیون
2021: 9.43 میلیون
 
موفقیت سامسونگ با تلویزیون‌های QLED
سهم ارزش این غول کره‌ای در بازار تلویزیون‌های پریمیوم در سال گذشته میلادی 44.5 درصد بوده است. این شرکت به لطف محبوبیت تلویزیون‌های QLED توانسته سهم ارزش بازار خود را از سال 2019 تاکنون بیش از 40 درصد افزایش دهد. سامسونگ در گروه تلویزیون‌های فوق بزرگ (بالای 80 اینچ) هم دارای سهم ارزش 44.9 درصدی است.
 
این برند اولین بار در سال 2006 با تلویزیون‌های سری Bordeaux توانست در جایگاه اول جهانی قرار بگیرد. آن‌ها در سال 2009 تلویزیون‌های LED را معرفی کردند و در سال 2011 به سراغ تلویزیون‌های هوشمند رفتند. همان‌طور که گفتیم، سال 2017 سال معرفی تلویزیون‌های QLED بود و یک سال بعد مدل 8K این تلویزیون‌ها به بازار آمد.
 
«ایل-کیونگ سئونگ»، معاون کسب و کار نمایشگرهای سامسونگ الکترونیکس می‌گوید: «به لطف اعتماد مصرف‌کنندگان و علاقه آن‌ها به تلویزیون‌های سامسونگ، توانستیم برای شانزدهمین سال متوالی رتبه اول را به دست آوریم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.