تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 21, 2022
16:48 دوشنبه، 2ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133517

اینتل ساختار تراشه و سیستم استخراج بیت کوین Bonanza Mine را اعلام کرد

 
اینتل در کنفرانس بین‌المللی مدارهای حالت جامد (ISSCC) جزئیات بیشتری را درباره پردازنده اختصاصی استخراج رمزارز یا ای‌سیک (ASIC) خود موسوم به Bonanza Mine منتشر کرد. این شرکت همچنین توضیح داده که چگونه 300 عدد از این تراشه‌ها را به یک سیستم استخراج 3600 واتی تبدیل کرده تا به توان 40 تراهش بر ثانیه دست پیدا کند.
 
اینتل می‌گوید تمام قطعات لازم برای استخراج را درون یک کامپیوتر جمع‌وجور گردآوری کرده و نام آن را Bonanza Mine System گذاشته است. این سیستم چهار برد هش، یک واحد کنترل اینتل FPGA، چهار فن و یک منبع تغذیه قابل برنامه‌ریزی دارد.
 
 
در تصویری که از نمونه مرجع این دستگاه منتشر شده، چهار برد در زیر سیستم فن، واحد کنترل در بالای آن و منبع تغذیه به‌صورت عمودی در سمت چپ بدنه دیده می‌شود. همان‌طور که می‌بینید، این سیستم در بالا از واحد کنترل و مدار FPGA استفاده می‌کند که دارای یک هسته ARM Cortex است. این هسته در امر استخراج به کمک ماینر اینتل می‌آید.
 
 
سیستم اینتل پردازش‌های ماینینگ را انجام داده و اطلاعات خود را به حلقه قفل‌شده در فاز (PLL) می‌فرستد. سپس نتیجه را تایید می‌کند و با رابط اترنت با استخرهای استخراج حرف می‌زند. ارتباط با سایر تراشه‌های BonanzaMine یا BMZ1 هم از طریق پروتکل UART انجام می‌شود.
 
هر برد هش مجموعا از 75 ای‌سیک BonanzaMine تشکیل شده که می‌تواند 8.875 ولت توان ورودی را در هر گروه از ای‌سیک‌ها به 355 میلی‌ولت تبدیل کند. هر تراشه Bonanza Mine با یک ارتباط سریال UART با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه به واحد کنترل وصل شده و قدرت استخراج را فراهم می‌کند. هر برد هم یک واحد ریزکنترلر دارد که سطح دما و ولتاژ را بررسی می‌کند.
 
 
بهینه‌سازی اینتل Bonanza Mine برای استخراج بیت کوین
اندازه دای BonanzaMine برابر 4.14 در 3.42 میلی‌متر است و با فرآیند تولید 7 نانومتری ساخته می‌شود. هر یک از سیستم‌های اینتل 300 دای دارد که اندازه تراشه‌ها را به 4248 میلی‌متر مربع می‌رساند. از آن‌جایی که تراشه‌ها فقط برای استخراج بیت کوین بهینه‌سازی شده‌اند، بلاک سازنده ای‌سیک موتور هش دوگانه SHA256 است.
 
هر دای 258 موتور مجتمع استخراج دارد. زمانی که یک موتور به نانس یا عدد طلایی استخراج می‌رسد، اطلاعات برای اعتبارسنجی به واحد کنترل برگردانده می‌شود. هر موتور هش با یک مقدار هش یکتا از درخت ریشه مرکل برنامه‌ریزی شده که امکان اجرای 19350 بار کاری را به ازای هر برد فراهم می‌کند.
 
این شرکت تراشه‌ساز هنوز اطلاعاتی درباره تاریخ عرضه یا قیمت این سیستم یا تراشه‌های آن اعلام نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.