سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 22, 2022
11:36 سه شنبه، 3ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133529

اجزای کلیدی ابررایانه‌ها مال کدام کشورهاست؟

 
یکی از مدیران شرکت آتوس فرانسه گفت که قصد دارد سهم بازار جهانی خود در ابررایانه‌ها را تا سال ۲۰۲۶ دو برابر کند و به حدود ۱۶ درصد برساند و رقابت اروپایی تحت سلطه ایالات‌متحده و چین را افزایش دهد.
 
به نقل از رویترز، این شرکت نسل جدیدی از ابر رایانه را معرفی کرد که قادر به انجام حداکثر یک میلیارد عملیات در ثانیه است. این سطح از ظرفیت محاسبه به چالش‌های مختلف از شبیه‌سازی اثرات داروهای جدید و شکافت هسته‌ای تا پیش‌بینی آب‌وهوا و تغییرات آب‌وهوایی کمک خواهد کرد.
 
آرنود برتراند، رئیس استراتژی و نوآوری در واحد امنیت سایبری و ابر محاسباتی در شرکت آتوس اظهار کرد: این شرکت قصد دارد سهم بازار جهانی خود در ابررایانه‌ها را طی سه تا چهار سال آینده از حدود هشت درصد فعلی دو برابر کند البته اهداف مالی خود برای این فعالیت ارائه نکرده است.
 
به گفته این شرکت، ابر رایانه آتوس که در غرب فرانسه طراحی و ساخته شده است، ۶ برابر بیشتر از نسخه قبلی خود قدرت محاسباتی ارائه می‌دهد.
 
برتراند همچنین گفت که مهم‌ترین رقبای امروزی در ابررایانه‌ها، شرکت آمریکایی هیولت پاکارد اینترپرایز و گروه چینی لنوو هستند. از دیگر رقبا می‌توان به سوگون چین و فوجیتسو ژاپن نیز اشاره کرد. با این حال، اجزای کلیدی ابر رایانه‌های آتوس هنوز از آسیا و ایالات‌متحده می‌آیند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.