اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 22, 2022
14:00 سه شنبه، 3ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133538

رییس کمیسیون مشترک طرح صیانت در پاسخ به انتقادات از برگزاری جلسه کمیسیون: اینکه مجلس را به توپ ببندید، نتیجه نخواهید گرفت

ICTna.ir – رییس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی درخصوص تذکر آیین‌نامه‌ای یکی از نمایندگانی مبنی بر قانونی نبودن برگزاری جلسات کمیسیون‌ها در جریان بررسی لایحه بودجه گفت: اظهارات برخی از نمایندگان درباره کمیسیون مشترک فضای مجازی دیکتاتوری است.

Taghipourr.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رضا تقی‌پور در نشست علنی امروز مجلس در تذکری با استناد به ماده 75 آیین‌نامه داخلی مجلس افزود: متاسفانه برخی از همکاران نسبت به وظایف و حد و حدود خودشان آشنا نیستند و از بدو تشکیل کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران که پنج ماه از شروع به کار آن گذشته، با کارشکنی‌های مختلف روبرو هستیم و نمی‌گذارند جلسات این کمیسیون تشکیل شود.

او اظهار داشت: در هفته‌های گذشته که بحث بودجه مطرح نبود، جلسات کمیسیون را با نیامدنشان و غیبت‌های‌شان تعطیل کردند. از این رو درخواست می‌شود اجازه ندهید حرف‌های خلاف آیین‌نامه در صحبت‌های نمایندگان طرح شود. باید پاسخ داده شود در کدام بخش از آیین‌نامه مطرح شده که در این زمان نباید جلسات کمیسیون‌ها تشکیل شود.

تقی‌پور افزود: طی روزهای گذشته برخی کمیسیون‌ها از جمله فرهنگی، کشاورزی و… جلساتی برگزار و امور تخصصی خود را پیگیری کردند. چرا برخی از همکاران فتوا صادر می‌کنند، لذا رئیس جلسه باید تذکر دهد که افراد آیین‌نامه داخلی را کنار نگذارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: چنین موضوعی دیکتاتوری مدرن است، به عبارتی یک نفر تصمیم می‌گیرد یک کمیسیون را تعطیل کند، لذا باید همه ما حرمت مجلس را حفظ کنیم و باتوجه به شان نمایندگی نباید مطالبی را طرح کنیم که با مفاد آیین‌نامه مخالفت است. امروز طرح برخی از مطالب موجب درست شدن خوراک برای رادیوهای بیگانه است، لذا باید جلوی چنین سخنانی گرفته شود.

تقی‌پور افزود: اینکه مجلس را به توپ ببندید، نتیجه نخواهید گرفت. قبلی‌ها که این کار را کردند، نتیجه نگرفتند. ما کار و وظیفه خود را پیگیری خواهیم کرد، ولو با اقداماتی که برخی انجام می‌دهند. در جلسات باید به مردم توضیح داده شود و این جلسات به صورت آنلاین پخش زنده می‌شود.

او گفت: چرا برخی از افراد ناراحتند که قرار است پیشرفت امور و تصمیمات اطلاع‌رسانی شود؟ از اینکه ترس از توضیح دادن به مردم را دارید و نتوانستید با عدم حضور در جلسات، کمیسیون را تعطیل کنید، متاسف هستم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.