اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

February 23, 2022
11:11 چهارشنبه، 4ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133568

شبکه اجتماعی Truth Social به‌رغم ادعای دفاع از آزادی بیان، محتواها را سانسور می‌کند

 
شبکه اجتماعی دونالد ترامپ با نام Truth Social دو روز پیش منتشر شد و خیلی از کاربران هنوز برای ثبت نام در این سایت مشکل دارند. ولی علی‌رغم ادعای این شبکه اجتماعی به دفاع از آزادی بیان، مدیران آن ظاهرا برخی کاربران را از پلتفرم خود اخراج کرده‌اند.
 
در شرایطی که حدود نیم میلیون نفر در صف انتظار ورود به شبکه اجتماعی Truth Social قرار گرفته‌اند، شماری از کاربرانی که موفق به ثبت نام در این پلتفرم شده بودند، از مسدودیت دسترسی خود خبر دادند. کاربری به نام «مت اورتگا» صرفا به خاطر انتخاب نام کاربری DevineNunesCow@ اکانت خود را از دست داده است. این نام کاربری که در یک اکانت پارودی در توییتر هم استفاده شده، به شوخی از نام «دوین نونز»، نماینده جمهوری‌خواه سابق مجلس آمریکا و مدیرعامل فعلی شرکت مالک «تروت سوشال» الهام گرفته است.
 
قوانین نشر محتوا در Truth Social سخت‌گیرانه‌تر است
بخش دیگری از کاربران هم تاکید دارند که با وجود ادعای این شبکه اجتماعی به حمایت از آزادی بیان، سیستم مدیریت محتوا در Truth Social خیلی سخت‌گیرانه‌تر از توییتر است. در این اپلیکیشن هر کاربر به خاطر انتشار محتوایی که ممکن است به نظر مدیران پلتفرم غلط، نامناسب یا گمراه‌کننده باشد، ‌می‌تواند دسترسی کامل خود را به Truth Social از دست بدهد.
 
در توییتر، اگرچه سخت‌گیری‌ها در رابطه با ویروس کرونا و انتخابات آمریکا کمی شدت گرفت، ولی این شبکه اجتماعی همچنان اجازه می‌داد تا انواع دیگر اطلاعات نادرست روی پلتفرم آن‌ها وجود داشته باشند. در اپلیکیشن ترامپ کاربران حتی ممکن است به خاطر نشر پست‌هایی که به نظر مدیران هجوآمیز، افترا آمیز یا ناشایستند، از پلتفرم مسدود شوند.
 
با این حال، اگر Truth Social بخواهد رشد گسترده‌تری داشته باشد، بعید است که بتواند با این سطح از سخت‌گیری به مدیریت محتوا ادامه دهد. این پلتفرم از ترکیبی از ناظران داوطلب، گزارش کاربران و بات‌ها برای حذف محتواهای نامناسب استفاده می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.