اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

February 23, 2022
14:38 چهارشنبه، 4ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133595

سخنگوی کمیسیون طرح صیانت: نهادهای دولتی باید از پلتفرم‌های داخلی استفاده کنند

 
سخنگوی کمیسیون طرح صیانت با بیان اینکه نهادهای دولتی باید از پلتفرم‌های داخلی استفاده کنند، اعلام کرد که هیچ تعیین تکلیفی برای استفاده مردم از پلتفرم‌های گوناگون نشده است.
 
لطف‌الله سیاهکلی با تکذیب هرگونه پافشاری طرح صیانت بر محدودیت استفاده از پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام گفت: «درمورد نهادهای دولتی این طرح بر استفاده از پلتفرم‌های داخلی اصرار دارد اما درباره مردم نمی‌توانیم هیچ تعیین و تکلیفی کنیم و مردم آزاد هستند از پلتفرم‌هایی که در اختیار دارند استفاده کنند.»
 
سیاهکلی در توضیح اینکه تصویب کلیات طرح صیانت در کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت هیچ ارتباطی با دسترسی به شبکه‌های مجازی ندارد، گفت: «این طرح اصلا درباره کاهش سرعت اینترنت، فیلترینگ یا کاهش دسترسی‌ به پلتفرم‌ها نیست.»
 
سیاهکلی با تاکید بر اینکه این طرح به هیچ عنوان وارد چنین موضوعاتی نمی‌شود، گفت: «این طرح خارج از این موضوعات است.»
 
او با اشاره به اظهارات وزارت ارتباطات درباره کاهش سرعت اینترنت گفت: «وزارت ارتباطات اعلام کرده به دلیل کیفیت زیرساخت‌ها و افزایش مصرف و نیاز جامعه سرعت اینترنت کاهش پیدا کرده. این در حالی است که برخی کاهش سرعت اینترنت را حاصل این طرح عنوان می‌کنند و به هیچ وجه صحت ندارد.»
 
سیاهکلی با تاکید بر اینکه صرفا کلیات این طرح تصویب شده، گفت: «تا زمانی که قرار به تبدیل طرح به قانون باشد زمان بسیاری لازم است و حداقل 5 تا 6 ماه زمان‌بر است.»
 
به گفته او این طرح در مرحله اول به طور آزمایشی اجرا خواهد شد تا ایرادات آن رفع و برطرف شود.
 
در واکنش به اینکه معاونت حقوقی مجلس مصوبه کمیسیون تخصصی بررسی طرح صیانت را ابطال کرده گفت: «اگر واقعا این حرف درست باشد حتما باید تشریفات قانونی اعمال شود.»
 
به گفته سیاهکلی معاونت حقوقی با اشاره به ماده 142 و تغییر در طرح این مصوب را ابطال کرده است.
 
او در توضیح این موضوع که شب گذشته با نامه معاونت حقوقی مواجه شده، گفت: «ایراد معاونت حقوقی مجلس را حتما مورد بررسی قرار خواهیم داد و اگر وارد بود، به آن توجه خواهد شد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.