February 23, 2022
16:34 چهارشنبه، 4ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133608

تم تاریک موتور جستجوی گوگل رنگ سیاه مطلق را در دسکتاپ آزمایش می‌کند

 
تم تاریک گوگل تا امروز بیشتر رنگی شبیه خاکستری داشت و سیاه خالصی را که در نمایشگرهای امولد باعث خاموش شدن پیکسل‌ها می‌شود، نشان نمی‌داد. اما این شرکت حالا در نسخه دسکتاپ موتور جستجوی خود در حال آزمایش حالت واقعا تیره‌ای است که از رنگ سیاه مطلق استفاده می‌کند.
 
تم تاریک موتور جستجوی گوگل در دسکتاپ به‌صورت آزمایشی از رنگ خاکستری به رنگ سیاه واقعی تغییر پیدا کرده است. این تغییر همچنین رنگ لینک‌ها و صفحاتی را که قبلا از آن‌ها بازدید کرده‌اید، عوض کرده تا بیشتر برجسته باشند و هماهنگ‌تر به نظر برسند.

 
 
 
این ویژگی هنوز برای همه کاربران دسکتاپ فعال نشده و فقط عده کمی از افراد آن را مشاهده می‌کنند. در این تغییر صفحه خانگی گوگل به آدرس Google.com تغییر نکرده و همچنان با همان رنگ خاکستری دیده می‌شود. اگر بخش تنظیمات سریع یا Quick Settings را باز کنید، می‌توانید ببینید که از این دارک مود جدید صرفا با همان عنوان قبلی Dark theme یاد شده و گزینه دیگری برای استفاده از حالت خاکستری وجود ندارد.
 
تم تاریک سیاه گوگل جایگزین تم خاکستری می‌شود؟
حالت خاکستری شاید از لحاظ بصری برای چشم ملایم‌تر باشد و رنگ آن کمک کند تا در زمان مراجعه به صفحاتی که به ناچار فقط حالت روشن دارند، با تغییر رنگ کمتر، فشار زیادی به چشمانتان وارد نشود، اما از سوی دیگر، با توجه به این که رنگ جدید از همان مشکی مطلق یعنی کد رنگی 000000# استفاده می‌کند، نمایشگر قادر خواهد بود که پیکسل‌ها را خاموش کند و مصرف انرژی کمتری داشته باشد.
 
فعلا مشخص نیست که آیا گوگل در آینده گزینه دارک مود خاکستری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد یا خیر. همچنین نمی‌دانیم که چه زمانی می‌توانیم منتظر عرضه عمومی این قابلیت باشیم. هم‌اکنون برخی کاربران از سیستم عامل‌های مختلف بدون هیچ الگوی مشخصی به این ویژگی دسترسی پیدا کرده‌اند.
 
نظر شما درباره دارک مود جدید موتور جستجوی گوگل چیست؟ این رنگ را ترجیح می‌دهید یا همان رنگ خاکستری قبلی؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.