باندپهن

باندپهن ثابت

February 23, 2022
20:18 چهارشنبه، 4ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133614

وزیر ارتباطات خبر داد: افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت ترانزیت پهنای باند

ICTna.ir – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت استفاده حداکثری فناوری اطلاعات و ارتباطات را دنبال می‌کنیم و در همین راستا امروز با افزودن ۲۰ ترابیت، بیش از ۴۰ درصد به ظرفیت ترانزیت کشور افزوده شد.

Zarepour Signal.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، عیسی زارع‌پور امروز در افتتاح پروژه سیگنال‌رسانی صدا و سیما به تمام نقاط کشور، رونمایی از هاب ترانزیت دیتا در منطقه و تبادل قرارداد پروژه توسعه و ارتقا پایداری شبکه انتقال به ظرفیت 20 ترابیت با استفاده از تولیدات داخلی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۳ ظرفیت شبکه انتقال به ۴۰ ترابیت در ثانیه خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ایران را برای تبدیل شده به هاب ترانزیتی دیتا در منطقه فعال خواهیم کرد، اظهار داشت: کیفیت ارتباطات از خاک ایران به مراتب بهتر از مسیرهای دریایی و اقیانوسی است و تعمیر و نگهداری فیبر در زیر دریا هم بسیار سخت و طولانی است. بطوریکه دو ماه طول کشید تا ظرفیت ۴۳۰ گیگ ظرفیت ترافیک پهنای باند قطع شده در اقیانوس وصل شود.

زارع‌پور افزود: امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که در عین رفع نیازهای کشور بتوانیم ارتباطات با کیفیت برای منطقه هم فراهم کنیم. امیدوارم سال آینده بهره‌برداری از قرارداد افزایش ۲۰ ترابیت را جشن بگیریم و  هدف‌گذاری ظرفیت ۱۲۰ ترابیت در سال ۱۴۰۳ محقق شود.

او گفت:‌ در راه‌اندازی پروژه سیگنال‌رسانی صدا و سیما توانستیم  وابستگی به شبکه‌های ماهواره‌ای را قطع کنیم. این کار یک شاهکار مهندسی است که اصل زحمت آن را گذشتگان کشیدند و وقتی من آمدم، فقط تاکید کردم سریع‌تر اختلافات حل و افتتاح شود.

زارع‌پور با اشاره به اینکه این پروژه بزرگی بود که نشان داد می‌توان کارهای بزرگ بین دستگاهی انجام داد، افزود: از بچگی کمتر یاد گرفتیم تیم ورکنیگ داشته باشیم و این مساله در سلسله مراتب اداری خودش را نشان می‌دهد و از همین روی، پروژه سیگنال‌رسانی صدا و سیما در نوع خودش بزرگ بود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در این پروژه Broadband کمک بزرگی به Broadcast کرد و امیدواریم Broadcast هم کمک بزرگی به Broadband کند تا بتوانیم طعم شیرین فناوری را به مردم بچشانیم. چه در حوزه زیرساخت و چه در حوزه سرویس روی شبکه ملی اطلاعات، صدا و سیما می‌تواند برای توسعه سکوهای خدمات‌رسان کمک کند.

او با اشاره به دستور امروز رییس‌جمهور برای تامین اینترنت با کیفیت و پرسرعت افزود: امروز رییس‌جمهور هم تاکید ویژه کرد که شرایط را برای دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت و با کیفیت فراهم کنیم و اعتقاد دولت سیزدهم است که فناوری اطلاعات می‌تواند بستر حل مشکلات مردم باشد و زیرساخت آن یک شبکه پرسرعت و با کیفیت در سراسر کشور است.

زارع‌پور با اشاره به اینکه هفته گذشته پروژه دسترسی به فیبر نوری کلید خورد، گفت: در طی دولت سیزدهم شرایطی را فراهم می‌کنیم تا هر کسی به اتصال از طریق فیبر نوری نیاز داشت، شرایط آن فراهم باشد.

وزیر ارتباطات افزود: دولت قصد دارد نقش خود را در این کار ایفا کند و در کنار بخش خصوصی باشد و لازمه تحقق پروزه FTTx این است که شبکه انتقال در استان‌ها و شبکه ارتباطات در لایه زیرساخت تقویت یابد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.