اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 24, 2022
0:34 پنجشنبه، 5ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133626

وزیر ارتباطات: دولت سیزدهم به دنبال توسعه یک شبکه ارتباطی با کیفیت و پرسرعت در سراسر کشور است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما در دولت سیزدهم به دنبال توسعه یک شبکه ارتباطی با کیفیت و پرسرعت در سراسر کشور هستیم. همه تلاش‌ها برای این است که مردم بتوانند از تمام خدمات اطلاع رسانی که در کشور وجود دارد، استفاده کنند.
 
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «عیسی زارع‌پور» در آیین رونمایی از پروژه‌های ملی و راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: برای به پایان رساندن این پروژه‌ها افراد زیادی همراهی داشتند و امروز پس از سال‌ها این پروژه رونمایی شد.
 
وی گفت: در این پروژه اصل زحمت را گذشتگان کشیدند و ما از شرکت زیرساخت خواستیم برای به ثمر رساند آن‌ها همه تلاشش را به کار بگیرد. به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها نشان داد که می‌توان کارهای بزرگ بین دستگاهی انجام داد.
 
زارع‌پور با تاکید بر اینکه رئیس جمهوری امروز دستور دادند که شرایط برای دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت فراهم شد، تصریح کرد: فناوری اطلاعات باید امروز بستر حل بسیاری از مشکلات باشد و بارها گفته‌ام که زیرساخت دستیابی به این هدف، توسعه شبکه پرسرعت و با کیفیت مبتنی بر سند شورای عالی فضای مجازی است.
 
وی تاکید کرد: ما به مردم قول داده‌ایم شرایطی را فراهم کنیم تا هر کسی تمایل به استفاده از اینترنتی مبتنی بر فیبرنوری داشت شرایط برای او فراهم شود. انجام چنین پروژه بزرگی در کشورهای دیگر ۱۰ سال طول می کشد اما با عزم و اراده‌ای که در خانواده بزرگ ارتباطات می‌بیینم، تا پایان دولت سیزدهم می‌توانیم ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری را در اختیار مردم قرار بدهیم.
 
وزیر ارتباطات افزود: برای تحقق پروژه فیبرنوری به همه نقاط کشور باید شبکه انتقال و شبکه ارتباطات کشور در لایه زیرساخت تقویت شود. ما این کار را آغاز کردیم و اکنون در لایه زیرساخت نزدیک ۳۳ ترابیت بر ثانیه ظرفیت داریم که سه برابر میزان ترافیک مورد نیاز در شبکه است.
 
وی اضافه کرد: اما چون پروژه بزرگ فیبرنوری را در دستور کار داریم لازم بود که شبکه زیرساخت را توسعه دهیم. امروز قرارداد توسعه شبکه زیرساخت با استفاده از تجهیزات بومی تبادل شد تا این حجم از ظرفیت به شبکه ارتباطی کشور افزوده شود.
 
این عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: ما جزو معدود کشورهایی هستیم که بسته های اطلاعات مربوط به خودمان در داخل کشور گردش پیدا می‌کند. در اروپا در حال پیاده سازی این مدل هستند. باید قدر وضع موجود خود را بدانیم و بخاطر داشته باشیم که همکاران ما روز به روز در حال توسعه شبکه هستند.
 
زارع‌پور تصریح کرد: پروژه راهبردی و کلیدی دیگری که امروز افتتاح شد، نقشه راه ظرفیت ترانزیت بین المللی در راستای تبدیل شدن ایران به هاب ترانزیت دیتا منطقه است که کارهای آن از چهار ماه گذشته آغاز شده و از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۴۰ درصد به ظرفیت ترانزیت ترافیک کشور افزوده شده است. بنا داریم در آینده نزدیک به ظرفیت چهار ترابیت برثانیه برسیم.
 
وی گفت: ما باید بتوانیم علاوه بر داخل کشور، ارتباطات با کیفیت برای کشورهای منطقه نیز فراهم کنیم. تا این نقطه راه زیادی در پیش داریم و من با توان و انگیزه‌ای که می‌بینیم به آن دست پیدا خواهیم کرد.
 
به گزارش ایرنا، امروز از سه پروژه سیگنال رسانی صداوسیما به همه نقاط کشور، نقشه راه ظرفیت ترانزیت بین المللی در راستای تبدیل شدن ایران به هاب ترانزیت دیتا منطقه و تبادل قرارداد پروژه توسعه و ارتقا پایداری شبکه انتقال با استفاده از توان تولید داخلی رونمایی شد.
 
در این مراسم علاوه بر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «پیمان جبلی»، رئیس سازمان صداوسیما نیز حضور داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.