تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 24, 2022
12:40 پنجشنبه، 5ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133637

صرافی FTX با تشکیل یک واحد جدید رمزارزها را به دنیای بازی‌ها می‌آورد

 
صرافی رمزارزی FTX واحد جدیدی راه‌اندازی می‌کند تا ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) را به دنیای بازی‌های ویدیویی بیاورد. اولین پروژه این واحد ظاهرا قرار است راه‌اندازی یک پلتفرم برای ارائه رمزارز به عنوان سرویس باشد تا توسعه‌دهندگان بازی‌ها بتوانند توکن‌ها و ان‌اف‌تی‌های خود را در آن عرضه کنند.
 
به گزارش بلومبرگ، سخنگوی صرافی FTX می‌گوید: «ما مشغول راه‌اندازی واحد FTX Gaming هستیم چون بازی‌ها را یک بستر جذاب برای استفاده از رمزارزها می‌دانیم. بیش از 2 میلیارد گیمر در دنیا وجود دارد که با آیتم‌های دیجیتالی بازی سروکار دارند و آن‌ها را گردآوری می‌کنند. حالا این فرصت پیش آمده تا آن‌ها مالک آیتم‌های دیجیتالی باشند.»
 
واحد جدید FTX گواهی مبنی بر تداوم تلاش‌ها برای آوردن محصولات بلاکچینی به دنیای بازی‌هاست. البته برخلاف توسعه‌دهندگان بازی‌ها که رمزارزها و توکن‌های غیرقابل معاوضه را روش جدیدی برای درآمدزایی می‌دانند، گیمرها نسبت به نیاز به فناوری بلاکچین در این حوزه تردیدهای مهمی دارند.
 
صرافی FTX از نگرانی گیمرها آگاه است
«برت هریسون»، رئیس شعبه آمریکای FTX می‌گوید این شرکت باور دارد که بلاکچین می‌تواند در کنار قابلیت‌های فعلی بازی‌ها توسعه پیدا کند و روی تجربه بازیکنان اثر منفی نگذارد. در ماه‌های اخیر، بسیاری از ناشران بازی‌های ویدیویی به خاطر اعتراض کاربران مجبور به لغو پروژه‌های NFT خود شدند. شمار دیگری از منتقدان بلاکچین می‌گویند در حال حاضر بازارهای زیادی برای تبادل آیتم‌های درون بازی وجود دارد و دیگر نیازی به یک فناوری جدید نیست.
 
هریسون می‌گوید: «فکر می‌کنم عمده مخالفت‌ها به خاطر نگرانی از به انحراف کشیده شدن استودیوهای بازی‌سازی از مسیر خلق بهترین بازی‌های ممکن مطرح شده است. ما باور داریم که فناوری بلاکچین ویژگی‌های بازی‌های موجود از جمله آواتار، اسکین و جوایز درون بازی را به آیتم‌هایی با قابلیت معامله در خارج از بازی تبدیل می‌کند. منتها لذت‌بخش بودن بازی برای تمام بازیکنان، از جمله کسانی که نمی‌خواهند در این فضا مشارکتی داشته باشند، همیشه باید صرف‌نظر وجود یا عدم وجود فناوری بلاکچین در بازی‌ها در اولویت قرار داشته باشد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.