اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 24, 2022
13:05 پنجشنبه، 5ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133642

ارجاع دوباره طرح صیانت به صحن؛ حق طبیعی منتقدان

 
نماینده مردم چابهار در مجلس در مخالفت با طرح صیانت از فضای مجازی گفت: این طرح را به پستوی کمیسیون بردند و در صحن علنی مجلس آن را بررسی نکردند. ما وکیل مردمیم. نه رئیس مردم.
 
معین الدین سعیدی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی به ضرورت نظارت بر فضای مجازی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مخالفان طرح صیانت از فضای مجازی، مخالفتی با سامان‌دهی این فضا ندارد بلکه معتقدیم نگاه و نظر مردم در طرح باید ساری و جاری باشد.
 
نماینده مردم چابهار موافقت مجلس با بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی و قانونی کردن بررسی آن در کمیسیون مشترک گفت: از همان ابتدا بنده با این موضوع مخالفت کردم. امروز مرکز پژوهش‌ها بخش‌هایی از این طرح را خلاف قانون اساسی کشور دانسته است. علاوه بر این، قانون آئین‌نامه داخلی مجلس در روند رأی‌گیری در کمیسیون مشترک صیانت رعایت نشد. 
 
ارجاع دوباره طرح صیانت به صحن علنی حق طبیعی منتقدان طرح است
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در قوه مقننه گفت: همه این‌ها در شرایطی اتفاق افتاد که مجلس در حال بررسی بودجه است یعنی تمرکز نمایندگان بر مسائل اقتصادی کشور است. این حق طبیعی منتقدان طرح است که دست کم دوباره به صحن ارجاع شود. جناب رشیدی کوچی با توجه به ماده ۱۶۷ قانون آیین نامه داخلی طرحی آماده کردند تا طرح صیانت دوباره به صحن برگردد. این طرح تا کنون به امضای ۱۶۰ نماینده رسیده است.
 
سعیدی مدعی شد که در شرایطی که کشور مشکلات عدیده معیشتی دارد از یک طرف مجلس نباید به چنین موضوعاتی بپردازد و از طرف دیگر منبع درآمد بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی پلتفرم‌های فضای مجازی است و محدود کردن آنها به مردم آسیب می‌زند.
 
تناقض ۸۵ شدن طرح صیانت با ادعای محدود نشدن اینترنت
نماینده مرم چابهار تأکید کرد: کسانی که معتقدند که در طرح صیانت از فضای مجازی هیچ محدودیتی اتفاق نخواهد افتاد، چرا این طرح را به پستوی کمیسیون بردند و در صحن علنی مجلس آن را بررسی نکردند؟ ما وکیل مردمیم؛ نه رئیس مردم. این روزها نگرانی از محدودیت شبکه‌های مجازی را در مردم احساس می‌کنید. من نیت نمایندگان موافق را زیر سوال نمی‌برم. حرف بنده این است که چرا شفافیتی که بسیاری از نمایندگان وعده آن را می‌دادند، خودش را نشان نمی‌دهد. طرح صیانت شرایط اصل هشتاد و پنجی شدن را ندارد. اگر طرح به صحن ارجاع شود، امیدوارم این موضوع از دستور کار مجلس خارج شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.