اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 25, 2022
12:15 جمعه، 6ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133648

رسالت وزارت فرهنگ، ایمن سازی فضای مجازی است

 
رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ، تدوین نظام رده‌بندی محتوای فضای مجازی را از اولویت‌های قطعی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: رسالت وزارت فرهنگ، سالم سازی و ایمن سازی فضای مجازی است.
 
حجت‌الاسلام حامد حاجی ملامیرزایی در جلسه هم‌اندیشی رده‌بندی محتوا و خدمات کودک، نوجوان و خانواده در فضای مجازی با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای تهیه این سند در مرکز ملی فضای مجازی صورت گرفته است تصریح کرد: این سند تا رسیدن به یک برنامه ملی اجرایی، گام مهمی در پیش دارد.
 
 
‏ وی در بیان اهمیت این سند تصریح کرد: نظام رده‌بندی محتوای فضای مجازی از اولویت‌های فضای مجازی کشور و یکی از اولویت‌های قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که همه باید برای تدوین آن همراهی کنیم.
 
ملامیرزایی هدف از تنظیم این سند را وظایف و تکالیف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ذیل سیاست‌های حوزه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی عنوان و با اشاره به دعوت از نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مختلف در این
 
کارگروه افزود: ما در وزارت فرهنگ بهتر دیدیم تا با همگرایی سازمان‌های مختلف و شنیدن و بررسی همه نظرات این مهم را به انجام برسانیم.
 
رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی افزود: ضرورت دارد تا نظام رده‌بندی چرخه تولید و عرضه محتوا برای کودک و نوجوان در نظر گرفته شود.  بهتر است تنظیم این سند را به چشم یک نهضت تولید و عرضه محتوا برای کودک و نوجوان ببینیم.
 
ملامیرزایی با بیان اینکه باید شرایط امنیت، آرامش، رشد فکری و بالندگی کودکان و نوجوانان و خانواده ها در فضای مجازی را فراهم کنیم ادامه داد: اساسا همه کشورهای دنیا نسبت به حفاظت از کودکان و خانواده‌ها تلاش می‌کنند و در این راستا قوانین دقیقی دارند. رسالت ما ترویج خیر و فراهم کردن زیست بوم سالم، مفید و ایمن در فضای مجازی است و تصمیم‌گیری نهایی برای استفاده از محصولات و خدمات به تشخیص خود خانواده‌ها است.در حال حاضر تنها نظام رده‌بندی الزام‌آور در کشور متعلق به سازمان ملی بازی‌های رایانه‌ای است که صرفا بازی‌های رایانه‌ای را در نظر گرفته است. 
 
به گزارش مرکز توسعه فرهنگ وهنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این جلسه که نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، موسسه فرهنگی تبیان، مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و سازمان سینمایی حضور داشتند، اسناد بالادستی  حوزه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ابلاغی از سوی مرکز ملی فضای مجازی، با هدف بررسی راهکارهای عملیاتی و بررسی تجارب گذشته دستگاه‌ها در خصوص تدوین نظامات رده‌بندی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.