تلفن همراه

سیستم‌عامل

فناوری‌های پوشیدنی

گوشی

February 26, 2022
14:45 شنبه، 7ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133689

متا احتمالا تیم توسعه سیستم عامل XROS برای هدست‌های VR و AR را منحل کرده است

 
 
طبق یک گزارش جدید، متا گروهی تقریبا 300 نفره از کارمندان خود را که مشغول کار روی یک سیستم عامل ترکیبی برای هدست‌های AR و VR بودند، منحل کرده و نیروهای آن را به بقیه بخش‌های شرکت از جمله تیم عینک AR و هدست آکیلس فرستاده است.
 
منبعی که این گزارش را منتشر کرده نشریه The Information است. این گزارش می‌گوید متا اعضای تیمی را که در حال کار روی سیستم عامل XROS بودند به بخش‌هایی مثل «پروژه آریا» و تیم XR Tech فرستاده که بر توسعه قابلیت ردیابی چشم، دست و سایر قابلیت‌های درک ماشینی تمرکز دارند.
 
«شیوا اسلووان»، سخنگوی متا در پاسخ به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد از رد یا تایید وضعیت تیم XROS خودداری کرده اما به‌صورت ضمنی درباره این رخداد صحبت کرده است. او می‌گوید: «ما همواره در حال توسعه ساختارهای تیمی شرکت هستیم تا محصولات بزرگ خود را به سرعت به بازار بیاوریم. با استفاده مستقیم از مهندسان واحد سیستم عامل در تیم‌های AR و VR می‌توانیم سرعت توسعه راهکارهایی را افزایش دهیم که برای هر محصول به شکلی مناسب بهینه‌سازی شده‌اند. همان‌طور که قبلا گفته‌ایم، برای ساخت این محصولات چندین مسیر فنی وجود دارد و همچنان به ساخت سیستم‌های تخصصی پایبند می‌مانیم. به‌علاوه، می‌خواهیم به سرمایه‌گذاری و بهینه‌سازی ادامه دهیم تا با سرعت بیشتری حرکت کنیم و به اهداف بزرگی که در نظر داریم، برسیم.»
 

متا احتمالا به اندروید برمی‌گردد
در ماه ژانویه در شایعات شنیده شده بود که متا همه یا بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مربوط به XROS را متوقف کرده و در عوض می‌خواهد تمرکز خود را روی اصلاح پلتفرم مبتنی بر اندروید VROS بگذارد. این پلتفرم قبلا در هدست آکیلس 2 استفاده شده بود. البته متا در آن زمان این شایعه را رد کرد و گفت قصد ندارد توسعه سیستم عامل خود را متوقف کند.
 
حالا این تصمیم می‌تواند نتایج مختلفی را برای متا به دنبال داشته باشد. از طرفی می‌توانیم شاهد افزایش سرعت عرضه محصولات AR و VR باشیم، ولی احتمالا این محصولات همچنان وابستگی زیادی به اندروید خواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.