تبلت

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 28, 2022
14:20 دوشنبه، 9ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133759

لنوو از جدیدترین تبلت خود با ویندوز 11 رونمایی کرد

 
لنوو با حضور در کنگره جهانی موبایل 2022 از تبلت‌های جدیدی با سیستم عامل ویندوز 11 و اندروید به همراه چندین کروم‌بوک تازه رونمایی کرد.
 
تبلت ویندوزی جدید لنوو
 
 
 
IdeaPad Duet 5i یک تبلت جداشدنی 12.3 اینچی به سبک سرفیس پرو است که از سیستم عامل ویندوز 11 و تراشه‌های نسل دوازدهم Core اینتل بهره می‌برد. در مقایسه با تبلت مایکروسافت هرچند نمایشگر کوچک‌تری دارد، اما برای کسانی مناسب خواهد بود که به قدرت پردازنده یا قابلیت حمل دستگاه خود اهمیت می‌دهند.
 
Duet 5i در قدرتمندترین نسخه خود از تراشه Core i7-1255U اینتل، 16 گیگابایت رم LPDDR4x و 1 ترابایت حافظه SSD پشتیبانی می‌کند. از جمله مشخصات قابل توجه دیگر آن می‌توان به دو پورت USB-C 3.2، یازده ساعت عمر باتری و دوربین‌های 5 مگاپیکسلی در جلو و عقب اشاره کرد. علاوه بر این موارد، نمایشگر 1600p دستگاه رنگ‌ها را با دقت بسیار زیادی نشان می‌دهد و همچنین در صورت نیاز از قلم نیز پشتیبانی می‌کند.
 
تبلت ویندوزی جدیدی لنوو تا ماه ژوئیه وارد بازار نخواهد شد و قیمت پایه آن (همراه با کاور صفحه کلید) از 750 دلار آغاز می‌شود.
 
تبلت‌های کروم‌بوک جدید لنوو
 
 
اگر دستگاه‌های مجهز به کروم او‌اس را ترجیح می‌دهد، لنوو سه دستگاه IdeaPad با پشتیبانی از سیستم عامل گوگل معرفی کرده که شامل کروم‌بوک 14 اینچی Flex 5i، کروم‌بوک 15 اینچی Flex 3i و کروم‌بوک 11 اینچی Duet 3 می‌شود.
 
تبلت Flex 5i نسبت به مدل‌های قبلی خود با پیشرفت‌هایی همراه شده از پردازنده‌های نسل دوازدهم Core، نمایشگر فول اچ‌دی با نسبت 16:10، 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت فضای داخلی و وب‌کم 1080p بهره می‌برد. مدل Flex 3i از پردازنده پنتیوم N6000، رم 8 گیگابایتی، 128 گیگابایت فضای داخلی eMMC و دوربین 720p بهره می‌برد. در نهایت Duet 3 به تراشه اسنپدراگون 7c Gen 2، حداکثر 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه eMMC مجهز شده است.
 
مدل‌های کروم‌بوک Flex 3i و Duet 3 در ماه مه وارد بازار خواهند شد و قیمت پایه هر دو از 400 دلار آغاز می‌شود. برای دریافت کروم‌بوک Flex 5i نیز باید تا ماه ژوئن صبر کنید و قیمت آن 500 دلار است.
 
تبلت اندرویدی جدید لنوو
 
 
علاوه بر این دستگاه‌ها، لنوو از یک تبلت اندرویدی نیز رونمایی کرده است. نسل سوم تب M10 پلاس که از اندروید 12، چیپ اسنپدراگون 680 (با 4 یا 6 گیگابایت رم) یا مدیاتک G80 (با 3 یا 4 گیگابایت رم)، نمایشگر 10.6 اینچی با وضوح 2000 در 1200 پیکسل با پشتیبانی از قلم و حافظه قابل ارتقا 128 گیگابایتی بهره می‌برد.
 
تبلت اندروید لنوو تا ماه ژوئن راهی بازار نخواهد شد و قیمت ابتدایی آن 190 دلار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.