اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 28, 2022
16:34 دوشنبه، 9ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133775

وزیر ارتباطات: افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت در کشور ظرف سه سال آینده

 
وزیر ارتباطات از افزایش صدبرابری سرعت اینترنت در کشور خبر داد و گفت: در حال انجام پروژه‌ فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) هستیم.
 
به گزارش دانشگاه صنعتی شریف، صبح امروز ساختمان جدید دانشکده مهندسی هوافضا با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، علی‌اکبر صالحی، محمدرضا عارف و اعضای حقیقی هیئت‌امنای دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد.
 
گفتنی است محل جدید دانشکده مهندسی هوافضا در طبقات منفی ۲ تا ۳ ساختمان شهید ستاری مستقر است. این ساختمان در ۱۱ طبقه و زیربنای بالغ بر ۱۹۷۰۰ متر مربع واقع شده که محل استقرار دانشکده مهندسی هوافضا، معاونت پژوهش و فناوری مراکز نوآوری تخصصی دانشگاه است.
 
سرعت اینترنت در کشور ظرف سه سال و نیم آینده ۱۰۰ برابر می‌شود
 
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف و جلسه هیئت امنای این دانشگاه از افزایش صدبرابری سرعت اینترنت در کشور خبر داد.
 
وی گفت: در حال انجام پروژه‌ فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) هستیم و تا پایان دولت سیزدهم شاهد افزایش چشمگیر سرعت اینترنت در کشور خواهیم بود.
 
زارع‌پور افزود: در این پروژه وسعت جغرافیایی اهمیت زیادی دارد و کشورهایی با وسعت جغرافیایی مشابه ما، ده سال را صرف انجام چنین پروژه‌ای کرده‌اند. ما مصمم هستیم راهی که سایر کشورها ده ساله طی کرده‌اند را طی سه سال و نیم به پایان برسانیم و ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری را در همه جای کشور راه اندازی کنیم.
 
وزیر ارتباطات اذعان داشت: استارت کار از دو هفته قبل زده شد، نیم میلیون پورت را افتتاح کردیم و سرعت‌های نزدیک به یک گیگابیت بر ثانیه را تست کردیم. برنامه اساسی و راهبردی ما راه اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت در کل کشور است و با اجرای این پروژه مردم اینترنت پرسرعت(صدبرابر سرعت فعلی اینترنت) را تجربه خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.