تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 1, 2022
12:20 سه شنبه، 10ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133790

دستگاه تاشوی 20 اینچی اپل احتمالا ترکیبی از مک‌بوک پرو و آیپد خواهد بود

 
محصول تاشوی 20 اینچی اپل که پیش‌تر در شایعات درباره آن شنیده بودیم، احتمالا ترکیبی از مک‌بوک پرو و آیپد خواهد بود. این دستگاه ممکن است کیبورد فیزیکی یا کیبورد مجازی نرم‌افزاری داشته باشد، هرچند که احتمال وجود کیبورد فیزیکی بسیار بعید به نظر می‌رسد.
 
هفته گذشته در گزارشی ادعا شد که اپل احتمالا در سال 2026 و 2027 یک لپ‌تاپ تمام نمایشگر با قابلیت تا شدن می‌سازد. حالا «مارک گرمن» از بلومبرگ هم این گزارش را تایید کرده و می‌گوید یک محصول تاشوی 20 اینچی در دست تولید قرار دارد و می‌تواند کیبورد فیزیکی یا مجازی داشته باشد.
 
گرمن مدعی است که نمایشگر می‌تواند به کیبورد فیزیکی متصل باشد یا صرفا از نیمی از صفحه به عنوان کیبورد مجازی استفاده کند. با این حال، منابع بلومبرگ گفته‌اند که احتمال دوم بسیار قوی‌تر است. به عبارت دیگر، اپل از کیبورد و ترک‌پد فیزیکی صرف‌نظر می‌کند و در عوض نمایشگر لمسی بزرگی می‌سازد که باید روی صفحه آن تایپ کنید.
 
محصول اپل به این زودی‌ها به بازار نمی‌آید
انتظار نداریم که این دستگاه را حداقل تا سال 2026 ببینیم. اپل ظاهرا برای سال 2026 برنامه‌های زیادی دارد و احتمالا در همان بازه زمانی از خودرو و عینک واقعیت مجازی هم رونمایی خواهد کرد.
 
کوپرتینویی‌ها همیشه به استفاده از فناوری‌های جدید به شیوه‌های متفاوت معروف بوده‌اند. کسانی که پتنت‌های این شرکت را زیر نظر دارند، می‌دانند که طراحی محصولات و فناوری‌ها در اپل تفاوت زیادی با اکثر شرکت‌ها دارد. مدت‌هاست که شایعاتی درباره آیفون فولد شنیده می‌شود و حالا به نظر می‌رسد که طرحی مشابه برای مک‌بوک هم در نظر گرفته شده است.
 
این شرکت در سال 2018 پتنتی برای تولید یک دستگاه با نمایشگر دوگانه شبیه مک‌بوک یا آیپد را ثبت کرد که صفحه بسیار بزرگی داشت و از وسط تا می‌شد. با این حال، با توجه به این که زمان زیادی تا عرضه این دستگاه باقی مانده، احتمالا طراحی آن دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.