اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 1, 2022
12:27 سه شنبه، 10ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133792

فضای مجازی فرصتی بی‌نظیر برای ایجاد مشاغل جدید

 
یک کارشناس بازار کار، استفاده از فضای مجازی و اینترنت را یک فرصت بی نظیر برای توسعه بازار کار و ایجاد مشاغل جدید در کشور دانست و ضمن تاکید بر نظارت و قانونمند شدن کسب و کارهای اینترنتی، گفت: هرچه دولت فعالانه وارد فضای مجازی برای صدور مجوز کسب و کارها شود و از این فرصت برای ایجاد مشاغل جدید استفاده کند، تهدیدها در بخش فضای مجازی و اینترنت به همان نسبت کاهش پیدا می کند.
 
حمید حاج اسماعیلی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره کلیات طرح صیانت از فضای مجازی، درباره فعالیت کسب و کارهای اینترنتی اظهار کرد: معتقدم دو عامل اساسی باعث می شود که خیلی از فرصت‌ها را در کشور تهدید تلقی کنیم؛ یکی سیاست‌زدگی است که باعث شده نتوانیم کارها را با دیدگاهی فنی، تخصصی و کارشناسی دنبال کنیم و دومین موضوع، بحث نگاه و رویکرد امنیتی نسبت به موضوعات مختلف است.
 
وی افزود: این دو عامل همواره در کشور ما غالب بوده و از این نواحی برای توسعه کشور لطمه خورده‌ایم، در حالی که می تواند برای کشور منافع به دنبال داشته باشد.
 
این کارشناس بازار کار ادامه داد: تاکید ما این است که باید این دو نگاه در حوزه مسائل تخصصی و فنی کشور تعدیل شود تا شرایط برای استفاده از فرصتهای فراوان به وجود آید.
 
به گفته حاج اسماعیلی، هم اکنون فضای مجازی، اینترنت و پلتفرم‌های اینترنتی یک فرصت بی‌نظیر به شمار می‌روند و نباید نگاه امنیتی و سیاسی در این بخشها را آنقدر غالب کنیم که از فرصتهای خوبی که برای توسعه بازار کار و ایجاد اشتغال، امر خدمات‌رسانی و چابک‌سازی امور و کاهش هزینه‌ها در کشور ایجاد می شود، باز بمانیم.
 
این کارشناس افزود: ما می توانیم تهدیدات فضای مجازی را با ثبت و مجوز رسمی و بازگشایی‌های جدید در حوزه مشاغل اینترنتی و صدور مجوز ها کاهش بدهیم.
 
حاج اسماعیلی تصریح کرد: هرچه دولت فعالانه وارد فضای مجازی برای صدور مجوز کسب و کارها و استفاده از فرصت‌ها برای مشاغل جدید شود، تهدیدها در بخش فضای مجازی و اینترنت به همین نسبت کاهش پیدا می‌کند. بنابراین مجلس و دولت باید فضای اینترنت را در کشور برای توسعه بازار کار و ایجاد مشاغل جدید یک فرصت تلقی کنند و در عین حال به طرف نظارت و قانونمند شدن این کسب و کارها پیش برویم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.