امنیت

اینترنت و شبکه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 2, 2022
11:24 چهارشنبه، 11ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133804

هک انویدیا تایید شد؛ مهاجمان در حال افشای اطلاعات خصوصی این شرکت هستند

 
انویدیا هک سرورهای خود را تایید کرده و اگرچه در اقدامی متقابل با حمله به هکرها این اطلاعات مسروقه را رمزگذاری کرده بود، اما حالا می‌گوید عاملان این حمله در حال افشای اطلاعات خصوصی این شرکت و کاربران آن در اینترنت هستند. انویدیا مدعی است که 4 اسفند از این اتفاق باخبر شده و انتظار ندارد که این حمله خللی به کسب و کار یا سرویس‌دهی آن‌ها وارد کند.
 
گروه هکری $Lapsus که مسئولیت این حمله را برعهده گرفته، از انویدیا خواسته اگر نمی‌خواهد اطلاعات شرکت فاش شود، درایور محصولات خود را متن-باز کند. این شرکت هنوز به این درخواست‌ها پاسخ مثبت نداده ولی می‌گوید امنیت خود را ارتقا داده، با مراجع قانونی تماس گرفته و با متخصصان امنیت سایبری همکاری می‌کند تا واکنش مناسبی نسبت به این حمله داشته باشد.
 
گروه $Lapsus مدعی است که حدود یک ترابایت از اطلاعات انویدیا را در اختیار گرفته است. از این میان، ظاهرا 250 گیگابایت از داده‌ها مربوط به سخت‌افزارهای انویدیا از جمله پردازشگر گرافیکی RTX 3090 Ti می‌شود. هکرها ابتدا خواسته بودند که این شرکت محدودیت کارت‌های گرافیک جدیدش در زمینه استخراج رمزارزها را بردارد. آن‌ها حالا اضافه کرده‌اند که درایور پردازشگرهای گرافیکی این شرکت باید به‌طور کامل متن-باز شود.

 
انویدیا ارتباط این حمله به جنگ روسیه را رد کرد
به دنبال اطلاعیه نخست انویدیا مبنی بر این که آن‌ها در حال بررسی حادثه هستند، گمانه‌زنی‌هایی درباره ارتباط این حمله به درگیری میان روسیه و اوکراین شنیده می‌شد. با این وجود، انویدیا می‌گوید که هیچ مدرکی پیرامون این ارتباط دیده نمی‌شود.
 
«توبی لوئیس»، مدیر بخش شناسایی تهدیدها در شرکت Darktrace می‌گوید با توجه به سابقه حملات این گروه هکری و سوژه‌های اسپانیایی و پرتغالی آن‌ها، می‌توان حدس زد که این گروه در آمریکای جنوبی مستقر است. با این حال، او باور دارد که این گروه بسیار محرمانه عمل می‌کند و حمله اخیر خود به انویدیا را در شرایطی انجام داده که اکثر افراد درگیر اخبار مربوط به حمله روسیه به اوکراین هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.