تلفن همراه

گوشی

March 2, 2022
14:21 چهارشنبه، 11ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133818

تولید جهانی آیفون به لطف تقاضای بالا در بازار چین، رکورد زد

 
تولیدات جهانی آیفون در فصل تعطیلات پایان سال میلادی 2021 به رکوردی تاریخی رسید. بر اساس گزارشی تازه، اپل در این بازه زمانی توانست با کمک زنجیره تامین قدرتمند خود و مدیریت وضعیت کمبود تراشه، بیش از 85 میلیون آیفون تولید کند.
 
به گزارش شرکت «ترندفورس»، دو عامل دیگر هم در دستیابی به این موفقیت موثر بوده‌اند. اپل سری آیفون 13 را در ماه سپتامبر معرفی کرد و مدام در حال افزایش سطح تولید بود تا پاسخگوی نیاز بازار باشد. این شرکت به موجب فروش سریع محصولات و ریتم‌های بازاریابی، موفق شد در فصل چهارم 2021 از نظر سهم تولید بالاتر از تمام رقبا قرار بگیرد.
 
کوپرتینویی‌ها علاوه بر حفظ جایگاه نخست در رده‌بندی برندها در فصل چهارم 2021، تولیدات آیفون را با افزایش فصلی 66 درصدی به 85.5 میلیون دستگاه رساندند. ترندفورس می‌گوید کاهش قیمت مدل‌های قدیمی آیفون به بهبود شرایط اپل کمک کرد: «در خصوص استراتژی قیمت‌گذاری، قیمت مدل‌های جدید آیفون 13 برای مصرف‌کنندگان منطقی بود و از آن سو، قیمت آیفون‌های قبلی هم کاهش قابل توجهی داشت.»
 
 
 
اپل سهم بازار هواوی را تصاحب کرد
اپل همچنین از جای خالی هواوی در بازار چین نهایت استفاده را کرد. ترندفورس معتقد است سفارش‌های هواوی که به دنبال تحریم‌ها کاهش محسوسی پیدا کرده، به‌تدریج به دست کوپرتینویی‌ها رسیده است. این غول آمریکایی، در طول سال 2021 حدود 233 میلیون آیفون تولید کرد، در حالی که این رقم در سال 2020 حدود 200 میلیون بود. این رقم قابل توجه تحت تاثیر افزایش سهم بازار اپل در چین از 10 به 16 درصد بوده است.
 
شرکت Strategy Analytics هم به‌تازگی در گزارشی اعلام کرده که نرخ رشد سهم آیفون در سال 2021 در بازار اروپا 11 درصد بیشتر شده و این شرکت حالا 23 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. با این حال، سامسونگ با سهم 29 درصدی در صدر ایستاده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.