اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

March 2, 2022
14:38 چهارشنبه، 11ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133819

بایدن خواستار حفاظت از کودکان در فضای مجازی شد

 
جو بایدن رییس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی سالانه وضعیت کشور از کنگره خواست با وضع قوانین جدید ایمنی کودکان در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام را ارتقا دهند.
 
به نقل از ورج، این نخستین باری است که بایدن خواستار وضع چنین قوانینی شده و کاخ سفید تصمیم دارد درخواست هایی برای تامین بودجه برای مطالعه و ارتقای ایمنی کودکان در فضای آنلاین اختصاص دهد.
 
بایدن به طور خاص از کنگره خواست قوانین حریم خصوصی سختگیرانه تری در خصوص کودکان در شبکه های اجتماعی وضع و تبلیغات هدفمند برای آنها را منع کند و از سوی دیگر به شبکه های اجتماعی فشار بیاورد تا محصولات شان را از پایه با توجه به ایمنی کودکان توسعه دهند.
 
درحقیقت کاخ سفید قبل از سخنرانی بایدن گزارشی منتشر کرد که نشان می دهد دولت آمریکا الگوریتم های شبکه اجتماعی را هدف گرفته که به طور تبعیض آمیز کودکان و به خصوص اقلیت ها را هدف می گیرد.
 
بایدن در سخنرانی اش گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده تا قابلیت های حریم خصوصی را تقویت و تبلیغات هدفمند برای کودکان محدود شود. شرکت های فناوری ملزم شوند جمع آوری اطلاعات خصوصی کودکان را متوقف کنند.
 
رییس جمهور آمریکا اعلام کرد در بودجه ۲۰۲۳ میلادی خواستار تخصیص ۵ میلیون دلار برای تحقیق درباره آسیب شبکه های اجتماعی به سلامت ذهنی کاربران و همچنین اقداماتی شده که دولت برای مقابله با این آسیب ها می تواند انجام دهد.
 
علاوه برآن وزارت بهداشت و خدمات انسانی «یک مرکز ملی تعالی در سانه های اجتماعی و بیماری های روانی» در سال آینده راه اندازی می کند.
 
این درخواست درحالی انجام می شود که چند ماه قبل فرانسیس هوگن، افشاگر فیس بوک در برابر چند کمیته کنگره شهادت داد و متا (شرکت مادر فیس بوک واینستاگرام) را متهم کرد ایمنی کاربران جوان را نادیده گرفته اند.
 
هوگن نیز در این مراسم به عنوان مهمان همسر رییس جمهور آمریکا حضور داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.