امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 2, 2022
16:52 چهارشنبه، 11ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133830

درخواست اوکراین از هکرها برای کمک به دفاع در مقابل روسیه

 
دولت کی‌یف از داوطلبان گروه‌های هکری زیرزمینی این کشور درخواست کرده تا برای دفاع از زیرساخت‌های حساس اوکراین کمک کرده و حملات سایبری جاسوسی علیه نیروهای روسی انجام دهند.
 
به نوشته روزنامه گاردین، همزمان با حملات ارتش روسیه به شهرهای مختلف در اوکراین، درخواست از داوطلبان گروه‌های هکری زیرزمینی از سوی دولت کی‌یف مطرح شده است.
 
دولت اوکراین از هکرها و کارشناسان امنیت سایبری خواسته تا از طریق "گوگل داکس" درخواست خود را ارائه کرده و تخصص خود از جمله توسعه بدافزار را مطرح کنند و در وبسات خود آورده است: جامعه سایبری اوکراین! زمان آن رسیده تا به دفاع سایبری از کشور بپردازید.
 
"ایگور اوشف"، موسس یک کمپانی امنیت سایبری در کی‌یف به رویترز گفت، این پست را به درخواست یکی از مقام‌های ارشد وزارت دفاع اوکراین منتشر کرده است.
 
این کمپانی به همکاری با دولت اوکراین در زمینه دفاع و پشتیبانی از زیرساخت‌های حساس کشور مشهور است.
 
وی همچنین گفت، داوطلبان به دو واحد سایبری دفاعی و تهاجمی تقسیم می‌شوند؛ بخش دفاعی مشغول دفاع از زیرساخت‌های دولت از جمله نیروگاه‌های تولید برق و سیستم ‌آب است. در جریان حمله هکری ۲۰۱۵ که هکرهای روسی در آن دست داشتند، برق ۲۲۵ هزار مشترک اوکراینی قطع شد.
 
اوشف همچنین افزود، واحد تهاجمی نیز به ارتش اوکراین در انجام جاسوسی دیجیتال علیه نیروهای مهاجم کمک می‌کند. نیروهای نظامی روسی در کشور ما هستند و ما باید بدانیم آنها چه می‌کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.