اپراتورها

تحلیل بازار

تلفن همراه

فناوری

March 3, 2022
9:31 پنجشنبه، 12ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133837

/باMWC2022/ نوکیا می گوید گوشی هوشمند می‌میرند و شاید داخل مغز شوند!

Azfar-Aslam-CTO-Europe-at-Nokia-770x285.jpg
 
ICTna.ir – هر نمایشگاه فناوری مانند کنگره جهانی موبایل همیشه به آینده گره خورده است – شرکت ها فریاد می زنند تا جدیدترین دستگاه های خود را به نمایش بگذارند و مشتاق توضیح نقشه راه محصول هستند که ظاهراً هر زیربخشی را که در آن فعالیت می کنند متحول خواهد کرد اما خوب است که هرازگاهی کمی از دور به مسیر نگاه کنیم و بپرسیم که دقیقاً چه ارتباطی بزرگتر در درازمدت در خدمت است و چگونه زندگی ما تغییر خواهد کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ظاهراً نوکیا به همین موضوع فکر کرده است. اسلم به ما گفت که گوشی هوشمند در آینده برای فناوری‌های جدید مانند متاورس نقطه تمرکز و کاربرد نخواهد بود و ممکن است همه ما در آینده از برخی ابزارهای ارتقاء حافظه در مغز انسان بهره مند شویم:
 
ما ارزیابی کردیم که جهان تا سال 2030 به کجا می رود. همانطور که می توانید تصور کنید به معنای واقعی کلمه ده ها روند وجود دارد که ما به آنها نگاه کردیم و گفتیم، این اطلاعات اغراق شده است. پس واقعاً برای چه چیزی کار می کنیم؟ من فکر می کنم دو چیز وجود دارد. یکی این است که در 10 سال آینده، به طور قابل توجهی انسان ها را با انواع مختلف دستگاه ها تقویت خواهیم کرد. ما امروزه از گوشی‌های هوشمند برای همه چیز استفاده می‌کنیم، تا جایی که به ما مربوط می‌شود، گوشی هوشمند از نظر هدایت ترافیک جدید و استفاده از آن فراتر از آنچه که از آن استفاده می‌کنیم، ضعیف و عملا مرده است. دستگاه‌های جدید برای تقویت ما ظاهر می‌شوند و قرار است در محیط صنعتی و خصوصی قرار بگیرند.
 
10 تا 15 سال آینده در مورد تجزیه این گوشی هوشمند به انواع مختلف دستگاه ها خواهد گذشت. در محیط صنعتی، ممکن است روی یک راه حل صنعتی دوقلوی دیجیتال کار کنید. در محیط شخصی، ممکن است از آنها در اشکال اولیه متاورس استفاده کنید. ما بسیار هیجان‌زده هستیم که چیزهایی مانند فناوری‌های متا در فضای سازمانی، مزایای بهره‌وری قابل‌توجهی را از قطعه همکاری که امروز غایب است، به ارمغان می‌آورد.»
 
اسلم گفت: «تقویت انسان موضوع مهمی است. طی ده سال آینده، از بین تمام دستگاه‌هایی که شاهد ظهور آن‌ها خواهیم بود، همه شان دستگاه‌های الکترونیکی خالص نیستند. ما همچنین در مورد لباس هوشمند صحبت کردیم که چگونه دستگاه ها را از نظر بیولوژیکی به بدن انسان متصل کنیم؟ و این به دلایل متعددی مهم خواهد بود. اگر به چیزهایی مانند حافظه انسان نگاه کنید؛ درست مثل اینکه ما یک USB برای دانلود تمام عکس هایمان و ذخیره آنها برای همیشه داریم، آیا خوب نیست که چنین چیزی در مقطعی به مغزمان متصل شود؟ اکنون این کاری نیست که ما انجام می‌دهیم، اما مجموعه‌ای از شرکت‌های بیوتکنولوژی و دیگر وجود دارد که روی ایجاد دستگاه‌های جدید کار می‌کنند. بنابراین سایبورگ‌ها ممکن است در ده سال آینده اتفاق بیفتند.»
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.