5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

March 3, 2022
9:39 پنجشنبه، 12ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133838

/باMWC2022/ اورنج چطور 2G و 3G را خاموش میکند!؟

Laurent-Leboucher-orange-770x285.jpg
 
ICTna.ir – معاون نوآوری اورنج، در کنگره جهانی موبایل امسال درباره قطع شبکه‌های قدیمی و قرارداد با اریکسون و نوکیا برای ساخت هسته 5G صحبت کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اورنج امروز در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا دو اعلامیه مهم ارائه کرد: اول اینکه شبکه های 2G و 3G خود را تا سال 2030 در همه مناطق قطع و خاموش خواهد کرد و دوم اینکه قراردادی را با اریکسون، نوکیا و اوراکل امضا کرده است تا اینترنت 5G مستقل خود را تسهیل کند.
 
آقای Laurent Leboucher در کنگره جهانی موبایل امسال گفت اورنج علاوه بر تشویق به پذیرش 4G و 5G، خاموش کردن شبکه های 2G و 3G، آن را اقدامی برای نجات محیط زیست و کاهش خطرات امنیتی میداند.
 
او میگوید یک دلیل این است که به مشتریان خود اجازه دهیم به سمت پیشنهادات کارآمدتر و قدرتمندتر با قابلیت های بسیار پیشرفته تر مانند 4G و 5G حرکت کنند، بنابراین می خواهیم به آنها اجازه دهیم به سمت این فناوری های جدید حرکت کنند و در عین حال، ما می خواهیم شبکه مان را ساده و روان کنیم. بنابراین یک جنبه هزینه نیز وجود دارد. ما همچنین می خواهیم شبکه را با بهره وری بیشتر از نظر مصرف انرژی پایدارتر کنیم.
 
از نظر جدول زمانی، لبوچر گفت: «ما اساساً دو مرحله اساسی داریم، یکی سال 2025 است که در آن 3G را در تمام کشورهای اروپایی به جز فرانسه خاموش خواهیم کرد. در فرانسه، ما با 2G شروع می کنیم. دلیل آن این است که ما پوشش 3G بسیار قوی ای در مقایسه با 2G در فرانسه داریم، بنابراین تصمیم گرفتیم این کار را به ترتیب متفاوت انجام دهیم. مرحله دوم که بین سال‌های 2028 تا 2030 اتفاق می‌افتد آن است که ما این دو فناوری را در سراسر اروپا خاموش خواهیم کرد.
 
هنگامی که از او پرسیده شد که چگونه این امر بر استقرار اینترنت اشیا تأثیر می گذارد، چیزی که Orange در فضای B2B بسیار درگیر آن بوده است، گفت: «2G و 3G در سمت B2B برای مشتریان اینترنت اشیا استفاده می شود. بنابراین ما باید برای کمک به آنها برای حرکت به سمت راه حل جدید، مانند ATM، LT دسته اول، NB IoT یا 5G تلاش کنیم. بنابراین، این موضوع نیز بسیار مهم است و ما باید به عنوان بخشی از برنامه به آن بپردازیم. بدیهی است که یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های این امر در فرانسه خواهد بود، زیرا ما با 2G شروع خواهیم کرد، بنابراین هیچ بازگشتی برای دستگاه‌هایی که قبلاً از آن استفاده می‌کنند وجود ندارد. بنابراین ما باید به مشتریان خود کمک کنیم و برنامه داریم. ما تمرکز بسیار قوی تی برای کمک به آنها برای رسیدگی به این تکامل داریم."
 
اورنج همچنین اعلام کرد که اریکسون، نوکیا و اوراکل را برای جنبه‌های مختلف عرضه مستقل 5G خود انتخاب کرده است: ما اعلام می کنیم که شبکه اصلی 5G SA را در سراسر کشورهای اروپایی مستقر خواهیم کرد. ما با نوکیا و اریکسون در این راه، همکاری می کنیم.
 
در حالی که خاموش کردن شبکه های قدیمی اجتناب ناپذیر است، زمان بندی آن موضوع بسیار مهمی است. به‌جای یک حرکت کاملاً تکاملی، اورنج به وضوح مایل است بسته شدن 2G/3G را با فیگور سبز خود پیوند دهد، که آن را با برنامه‌اش برای خنثی شدن کربن تا سال 2040 مرتبط می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.