اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

March 3, 2022
12:20 پنجشنبه، 12ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133843

نت‌فلیکس با خریدی ۷۲ میلیون‌ دلاری‌ وارد عرصه بازی‌سازی شد

 
نت‌فلیکس شرکت بازی‌سازی نکست گیمز (Next Games) را به قیمت ۶۵ میلیون یورو (۷۲ میلیون دلار) خریداری کرد. نکست گیمز، توسعه‌دهنده فنلاندی بازی موبایلی، در بازار بورس هلسینکی (Helsinki) فنلاند عرضه عمومی شده و این قرارداد به صورت خرید نقدی سهام با قیمت ۲.۱ یورو برای هر سهم منعقد شد. هیات مدیره این شرکت بازی‌سازی معامله را تایید کرده و این موضوع را به اطلاع سهامداران رسانده است. با این حال هنوز تا نهایی شدن این معامله فاصله داریم و انتظار می‌رود این قرارداد در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ نهایی شود.
 
به گزارش پیوست، به نقل از تک‌کرانچ، این قرارداد از جمله اقدامات نت‌فلیکس در استراتژی جدیدی است که این شرکت پیش گرفته تا بازی‌سازی را به کاتالوگ ویدئو خود اضافه کند و نکست‌گیم گزینه‌ای عالی برای رسیدن به این هدف است. رابطه نت‌فلیکس و نکست‌گیمز پیشینه قدیمی دارد. این سازنده بازی‌های رایگان موبایلی،‌ چندین بازی را بر اساس معروف‌ترین سریال‌های نت‌فلیکس از جمله اتفاقات عجیب (Stranger Things) و مردگان متحرک (The Walking Dead) طراحی کرده است. این قرارداد جدید در عین تکمیل رابطه، نت‌فلیکس را از ارائه مجوز به برندها فراتر می‌برد و آی‌پی، استعدادها و کسب‌وکار فعلی نکست‌گیمز را وارد این شرکت می‌کند.
 
نکست‌گیمز تا پایان سال گذشته (۲۰۲۱) ۱۲۰ کارمند داشته و گزارش سالانه این شرکت حاکی از ۲۷.۲ میلیون یورو سود است. در سال ۲۰۲۱، حدود ۹۵ درصد این درآمد از خرید‌های درون‌بازی حاصل شد. این شرکت از این پس روی بازی‌های موجود و ساخت بازی‌های بیشتر بر اساس مجموعه نت‌فلیکس تمرکز می‌کند.
 
تیمو هووهتانن (Teemu Huuhtanen) که شرکت نکست‌گیمز را در ۲۰۱۳ بنیان‌گذاری کرد و در حال حاضر مدیرعامل این شرکت است، از دانش‌آموختگان اکوسیستم در حال توسعه بازی‌سازی در فنلاند است و در سال‌های گذشته نقش موثری در ساخت چند بازی معروف ایفا کرده است. او درست پیش از راه‌اندازی نکست‌گیمز، یکی از مدیران شرکت روویو (Rovio)، سازنده بازی پرندگان خشمگین (Angry Birds) بود. تیمو پیش از آن هم به مدت یک دهه در شرکت سولیک (Sulake) فعالیت می‌کرد و در این شرکت، با ساخت بازی آنلاین هتل هابو، در پیدایش جهان‌های مجازی ایفای نقش کرد.
 
هووهتانن در بیانیه‌ای گفت: «ما تمرکز بالایی بر تحقق چشم‌انداز خود داریم تا به شریک منتخب کسب‌و‌کارهای سرگرمی جهان تبدیل شویم و  سرگرمی مناسب و ماندگاری را در یکی از محبوب‌ترین کسب‌وکارهای جهان راه‌اندازی کنیم و اتحاد با بزرگ‌ترین سرویس استریم جهان یعنی نت‌فلیکس، فرصتی است برای ادامه منطقی و هیجان‌انگیز استراتژی‌مان تا بتوانیم تجربه‌های تعاملی را برای جهان عرضه کنیم. همکاری نزدیک با نت‌فلیکس روی Stranger Things ثابت کرد که ما در کنار هم شراکت قدرتمندی خواهیم داشت. این [همکاری] فرصتی ویژه‌ای برای تقویت تمامی جبهه‌ها و تحقق ماموریت در کنار یکدیگر است.»
 
نت‌فلیکس با وجود مقیاس عظیمی که دارد، در سال‌های گذشته خرید‌های معدودی انجام داده است. مجموع این خرید‌ها طبق داده‌های وب‌سایت کرانچ‌بیس پنج مورد است. نکست‌گیمز اولین خرید اختصاصی این شرکت در حوزه بازی است، اما خرید‌های دیگر نت‌فلیکس عبارت‌اند از: شرکتی در حوزه جلوه‌های تصویری، دو سازنده محتوا برای مخاطبان جوان، یک ناشر کمیک‌های انیمه‌ و آثار رولد دال.
 
در دورانی که شرکت‌هایی مثل دیزنی برای تکمیل کلکسیون خود محتوای مهم ویدئویی را در پلتفرم‌هایشان نشان می‌دهند، نت‌فلیکس هم مشغول ساخت مجموعه اختصاصی خود است. خرید شرکت‌هایی مثل نکست‌گیمز نشان‌دهنده استراتژی این شرکت‌ها برای ارائه کارهای اختصاصی است؛ نت‌فلیکس قصد دارد به تمامی سیستم‌عامل‌ها نفوذ کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.