اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 3, 2022
12:33 پنجشنبه، 12ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133849

امروزه نقش فناوری فضایی و کاربردهای آن در زندگی روزمره واضح و مبرهن است

 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه «نقش فناوری فضایی و کاربردهای گسترده آن در زندگی روزمره، بر همگان واضح و مبرهن است» تأکید کرد که «توسعه علوم و فناوری‌های فضایی نشان از توسعه، افتخار و اقتدار هر کشور دارد.
 
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت نهمین سالگرد تأسیس پژوهشگاه فضایی ایران پیامی صادر کرد.
 
در متن این پیام آمده است: پژوهشگاه فضایی از ششم اسفند سال ۱۳۹۱ باهدف فعالیت در زمینه‌های مختلف پژوهشی علوم فضایی تأسیس و دستاوردهای ارزنده‌ای را تقدیم حوزه فضایی کشور و ملت شریف ایران نموده است. انتظار می‌رود پژوهشگاه فضایی ایران در گام‌های بعدی به‌عنوان پژوهشگاهی عملیاتی و به‌عنوان قطب توسعه فناوری‌های فضایی در کشور به پشتوانه و همت متخصصان جوان و متعهد خود بتواند به فناوری‌های کاربردی‌تر و تولید محصولات موردنیاز این صنعت و مردم دست یابد.
 
در ادامه این پیام آمده است: امروزه نقش فناوری فضایی و کاربردهای گسترده آن در زندگی روزمره، بر همگان واضح و مبرهن است و توسعه علوم و فناوری‌های فضایی نشان از توسعه، افتخار و اقتدار هر کشور دارد. ازاین‌رو، آنچه که اکنون و با توجه به شرایط کشور حائز اهمیت است، لزوم همگرایی و هم‌افزایی هرچه بیشتر تمامی بازیگران و فعالان این حوزه به‌منظور اصلاح مسیر و تسریع توسعه فناوری فضایی بومی و بهره‌برداری و منتفع شدن از مواهب ارزشمند این عرصه است.
 
در بخش پایانی این پیام آمده است: اینجانب از این فرصت استفاده می‌کنم و ضمن تبریک این روز مبارک به‌تمامی تلاشگران پژوهشگاه فضایی ایران؛ یاد و خاطره شهدای گران‌قدر علم و فناوری این پژوهشگاه را گرامی می‌دارم و امیدوارم با لطف و عنایت الهی، در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و باهمت مضاعف تمامی ذینفعان حوزه فضایی، شاهد توسعه و بهره‌برداری هرچه بیشتر ا ز این صنعت مهم و راهبردی و فناوری‌های تحول‌آفرین و آینده‌ساز این صنعت در کشور باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.