5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

March 3, 2022
14:43 پنجشنبه، 12ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133858

/باMWC2022/ موینیر نوکیا و اریکسون را به دلیل اشتباه در OpenRAN مورد انتقاد قرار داد!

mavenir-770x285.jpg
 
ICTna.ir – جان بیکر، معاون توسعه کسب و کار Mavenir و استفانو کانتارلی مدیر عامل این شرکت در حاشیه کنگره جهانی موبایل در مورد وضعیت فعلی OpenRAN صحبت کردند. در این گفتگو از جان بیکر معاون توسعه کسب و کار Mavenir و استفانو کانتارلی مدیر عامل شرکت Mavenir خواسته شد که احساس صنعت نسبت به این فناوری را بسنجند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بیکر گفت: «مشخص است که قطار ایستگاه را ترک کرده است، سر و صدای زیادی در مورد OpenRAN وجود دارد. این قطار به یک راه غیرقابل بازگشت رفته است. من علاقه زیادی از طرف اپراتورها و علاقه زیادی از طرف تامین کنندگان قطعات می بینم. اما در طرف دیگر، در مورد بیانیه اخیر نوکیا در مورد OpenRAN، به نظر من آنها پر از اشتباه هستند. زیرا آنها خودشان یک استارت آپ در OpenRAN هستند اما کاری انجام نمی دهند. آنها در تلاشند پیامی را منتقل کنند که جامعه OpenRAN را گیج کرده است، هیچ بازیکن OpenRAN واقعی وجود ندارد، و آنها سعی می کنند خود را به عنوان پخش کننده OpenRAN واقعی معرفی کنند. من معقدم باید نوکیا و اریکسون را به خاطر اشتباه گرفتن داستان و تلاش برای حفظ سردرگمی در بازار، در مورد وضعیت OpenRAN، فرا بخوانیم.
 
اریکسون از قبل به وضوح گفته است که آنها در OpenRAN شرکت نمی کنند و روی آن تمرکزی ندارند. آنها محصولات خود را Cloud RAN نامگذاری می کنند، اما شما نمی توانید آنها را با هم ترکیب کنید، بنابراین آنها الزامات OpenRAN را برآورده نمی کنند. من بسیار محکم میگویم که اگر دو تامین‌کننده با هم همکاری نداشته باشند، OpenRAN نخواهید داشت.
 
بیکر در مورد اینکه استراتژی نوکیا را چگونه می‌بیند، تصریح میکند: «ما در دو سال گذشته تقریباً هر ماه می‌پرسیدیم که آماده همکاری هستیم، کی آماده هستید؟ اما ظاهرا هرگز به آمادگی لازم نمی رسند. بنابراین دیدگاه ما این است که نوکیا چیزی ندارد، آنها فقط سعی دارند از یک استراتژی قدیمی سیلیکونی محافظت کنند. و این مشکل آنهاست. آنها دو تلاش ناموفق داشته اند.
 
کانتارلی اضافه کرد: "من فکر می کنم اریکسون و نوکیا احمق نیستند. آنها می دانند OpenRAN خود آینده است، فقط در ابتدا به آن فکر نمی کردند و حالا دیگر کمی دیر شده است. بنابراین آنها از میراث خود محافظت می کنند.
 
البته نوکیا و اریکسون مواضع خود را نسبت به OpenRAN متفاوت با موارد فوق بیان می کنند، اما این امر نشان می دهد که شاید چیزی شبیه به شکاف در صنعت مخابرات روی داده باشد. برخی به وضوح فکر می کنند که OpenRAN اجتناب ناپذیر، فوری و از اهمیت خاصی برخوردار است و دیگرانی هستند که شاید فکر نمی کنند که به اندازه این صحبت ها جا ماندن از اوپن رن مخرب باشد یا دست کم در حال حاضر اینطور نمی بینند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.