تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

March 5, 2022
16:25 شنبه، 14ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133922

عبور ارزهای فعال در بازار ارزهای دیجیتال از مرز ۱۸ هزار رمز ارز

 
بررسی بازار معاملات ارزهای دیجیتال امروز حکایت از مبادله ۱۸ هزار رمزارز در جهان دارد. به طور تقریبی هر هفته بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ رمزارز به این بازار اضافه می‌شود.
 
 بررسی بازار رمزارزها در هفته‌ای که گذشت نشان‌دهنده کاهش قیمت ارزهای دیجیتال است، به طوری که اغلب ۱۰ رمز ارز صدرنشین این بازار در یک هفته گذشته، با کاهش قیمت مواجه شدند.
 
نوسانات بازار رمزارزها همچنان ادامه دارد. تعداد محدودی از رمزارزها نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشته‌اند اما وضعیت آن‌ها نسبت به روز گذشته روند کاهشی قیمت را در پیش گرفته است. روز آغازین هفته جاری، تمام ارزهای صدرنشین بازار رمزارزها با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.
 
بر اساس رصد بازار رمز ارزها (coinmarketcap.com) در ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه امروز، نرخ بیت‌کوین با کاهش حدود ۷ درصدی نسبت به روز گذشته و افزایش حدود یک درصد نسبت به هفته گذشته، به قیمت ۳۹ هزار و ۴۷ دلار در بازار معامله شد. بیت‌کوین که هفته‌های گذشته به ۳۴ هزار دلار نیز رسیده بود، روند صعودی خود را تا ۴۴ هزار دلار پیش برد، اما این صعود پایدار نبود به طوری که امروز دوباره به کانال قیمتی ۳۹ هزار دلار بازگشته است.
 
کاهش ۳ درصدی قیمت اتریوم
 
علاوه بر بیت‌کوین، رمز ارز اتریوم نیز با کاهش قیمت بیش از سه درصدی نسبت به هفته و روز گذشته، به قیمت ۲ هزار و ۶۴۹ دلار رسید.
 
در این بازار، اکنون ۱۸ هزار رمرارز در حال مبادله هستند که نسبت به هفته گذشته حدود ۲۰۰ رمزارز به آن افزوده شده است.
 
کاهش قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر باعث شده دامیننس (/Dominance تسلط بر بازار) این رمز ارز به ۴۲.۲ درصد برسد. سهم اتریوم در این بازار نیز امروز به ۱۸.۱ درصد رسید.
 
 روند کاهشی قیمت ارزهای دیجیتال باعث شد ارزش این بازار اکنون به یک هزار و ۷۵۹ میلیارد دلار برسد.
 
بر اساس آخرین آمار، ارزش بازار بیت‌کوین (Bitcoin) امروز به ۷۴۱ میلیارد و ۵۴۸ میلیون دلار و ارزش بازار اتریوم نیز به ۳۱۷ میلیارد و ۷۵۸ دلار رسیده است.
 
در بازار امروز، تتر (Tether) یک دلار، یو. اس. دی کوین (USD Coin) یک دلار، بی. ان. بی (BNB) ۳۷۹ دلار و ۳۸ سنت، سولانا (Solana) ۸۸ دلار و ۹۹ سنت، کاردانو (Cardano) ۸۶ سنت، ریپل (XRP) ۷۳ سنت، ترا (Terra) ۷۵ دلار و ۸۵ سنت و آوالانچ (AVAX) با قیمت ۷۷ دلار و ۳۲ سنت معامله شد.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.