اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

فناوری اطلاعات

March 6, 2022
11:01 یکشنبه، 15ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133937

زارع پور : اختلال در تامین پهنای باند از مسیر اوکراین را پیش بینی کرده بودیم

 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه از زمان آغاز بحران اوکراین، احتمال اختلال در تامین پهنای باند بین الملل از مسیر این کشور را پیش بینی کرده بودیم، از برنامه ریزی برای ایجاد ظرفیت جایگزین خبر داد.
 
 ‎از حدود ساعت ۱۸ روز گذشته بخشی از ظرفیت اینترنت بین المللی کشور که از طریق شرکت روس تلکام و از مسیر کشور اوکراین تأمین می‌شد، قطع شده است.
 
این‬ ظرفیت‬ که‬ حدود‬ ۴۰۰‬ گیگ‬ است، ‬ باعث‬ افت‬ ارتباطات‬ در داخل کشور شده و وزارت ارتباطات اعلام کرده که ‏با توجه به تداوم اختلالات مسیر شبکه از اوکراین، در حال برقراری لینک‌های جایگزین از طریق سایر مسیرهای بین المللی است.
 
در‬ این راستا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: همان‌طور که همکارانم نیز اطلاع داده اند، یکی از مسیرهای تأمین اینترنت بین الملل که از اوکراین عبور می‌کند قطع شده و بخشی از پهنای باند بین الملل کاهش یافته که در ساعت پیک ممکن است منجر به اختلال شود.
 
وی گفت: این مساله را از زمان آغاز بحران اوکراین پیش بینی کرده بودیم و به دلیل زمان بر بودن تأمین ظرفیت جدید، همان موقع به همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت گفتم که برای ظرفیت جایگزین اقدام کنند و این موضوع به سرعت در حال انجام است.
 
وزیر ارتباطات تاکید کرد: تنوع بخشیدن به منابع و مسیرهای تأمین اینترنت بین الملل و تأمین ظرفیت پشتیبان برای مواقع این‌چنینی از سیاست‌های دولت مردمی است که به صورت جدی دنبال می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.