امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 6, 2022
11:14 یکشنبه، 15ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133940

حمله هکرها به سایت آژانس فضایی روسیه

 
به نظر می رسد جنگ نظامی روسیه و اوکراین که منجر به جنگ سیاسی و اقتصادی کشورهای غربی با روسیه شد وارد فاز جنگ های سایبری شده و طی روزهای اخیر شاهد حمله هکرهای دو طرف به زیرساخت های اطلاعاتی یکدیگر بودیم.
 
 کنستانتین شادرین، مدیر بخش توسعه دیجیتال آژانس فضایی روسیه، روز گذشته خبر از حملات سایبری گسترده به وب سایت های این آژانس داد.
 
وی در این رابطه تصریح کرد: ما تمامی این حمله ها را دفع کردیم ولی هکرها وقت خود را تلف می کنند، زیرا ما در آژانس فضایی روسیه، هیچ اطلاعات مهمی را در وب سایت ها و پایگاه های اینترنتی خود ذخیره نمی کنیم.
 
وی در این رابطه افزود: ما موفق شده ایم از بخشی از تلاش برای هک زیرساخت های اینترنتی خود جلوگیری کنیم، اما در برخی موارد باید برای بازیابی وب سایت ها و حذف مطالب جعلی اضافه شده فعالیت کنیم. انگیزه مهاجمان برای ما روشن است، اما دلیل این حملات را درک نمی کنیم، زیرا وب سایت های ما حاوی اطلاعات خاصی نیست. هیچ اطلاعاتی در وب سایت های ما وجود ندارد و مطالب موجود در این وبسایت ها فقط جنبه معرفی  داشته و نوعی کارت ویزیت هستند و هک کردن آنها کار جالبی نیست.
 
 آژانس فضایی روسیه ، داده های حملات سایبری را به آژانس های ذیصلاح منتقل می کند. آژانس فضایی روسیه تصریح کرد: در روزهای سوم  و چهارم  مارس، وب سایت های اصلی و شرکت های زیر مجموعه این آژانس مورد حمله سایبری گسترده از آدرس های IP مختلف ثبت شده در خاک کشورهای مختلف غربی قرار گرفت. این هکرها عمدتا در ایالات متحده، کانادا، سوئد، هلند و استرالیا مستقر بودند.
 
گفتنی است حملات اصلی صورت گرفته بیشتر شرکت راکت های فضایی انرجیا، مرکز فضایی کرونیچف، مرکز عملیات زیرساخت فضایی زمینی، شرکت سامانه ‌های ماهواره ‌ای اطلاعاتی رشتنف و کارخانه واگن ‌سازی اوست-کاتاو، روسیه را هدف قرار دادند. 
در خاتمه گفتنی است سخنگوی دفتر مطبوعاتی آژانس فضایی روسیه اعلام کرد: تلاش اصلی مهاجامان، هک وب سایت ها و ایجاد صفحات جعلی با کپی برداری از محتوای وب سایت های رسمی صورت گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.