اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

March 7, 2022
11:06 دوشنبه، 16ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133994

اعتراض گسترده به قانون ضدتحریک و توهین در فضای مجازی استرالیا

 
نهادهای مدنی در استرالیا به تلاش‌های مجلس این کشور برای تصویب یک قانون برای مقابله با مطالب توهین‌آمیز و تحریک کننده اعتراض کرده‌اند.
 
به نقل از زد دی نت، این سازمان‌ها و در رأس آنها بنیاد مرزهای الکترونیکی استرالیا معتقد هستند این لایحه که مورد حمایت دولت این کشور نیز هست تنها به نفع افراد قدرتمند، ثروتمند و مشهور تنظیم شده و نیازها و نگرانی‌های عموم مردم را برطرف نمی‌کند.
 
قانون ضد تحریک و توهین در فضای مجازی که ماه گذشته به مجلس استرالیا ارائه شد، شبکه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا سازوکارهایی برای شکایت افراد در صورت انتشار مطالب توهین‌آمیز در مورد آنها ایجاد کنند و اطلاعات مورد نیاز برای شروع مراحل قانونی و قضائی رسیدگی به این شکایات را فراهم آورند.
 
مخالفان این لایحه می‌گویند تنظیم شکایت حقوقی به علت انتشار مطالب توهین‌آمیز در استرالیا بین ۲۰ تا ۸۰ هزار دلار این کشور هزینه در بر دارد و همین مساله باعث می‌شود اکثر اهالی استرالیا نتوانند از مزایای چنین قانونی بهره مند شوند و این قانون تنها به نفع یک عده ثروتمند باشد.
 
بر اساس بیانیه بنیاد مرزهای الکترونیکی استرالیا تصویب این لایحه به افراد قدرتمند فرصت می‌دهد تا به بهانه‌های مختلف برای تهدید کسانی که از آنها انتقاد می‌کنند اقدام کنند و سازوکاری برای استخراج اطلاعات شخصی افراد با همکاری شبکه‌های اجتماعی به بهانه رسیدگی به شکایت فراهم می‌کند که به نوبه خود می‌تواند برای اعمال فشار بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: لایحه ضد ترولینگ هیچ کاری برای جلوگیری از سو استفاده از افراد عادی انجام نمی‌دهد و تنها به افراد قدرتمند اجازه می‌دهد برای کسانی که سعی در انتقاد از آنها دارند قلدری کنند. نظرات این سازمان به کمیته دائمی امور حقوقی و قانون اساسی استرالیا ارائه شده که وظیفه بررسی این قانون را بر عهده دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.