امنیت

تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

March 7, 2022
11:36 دوشنبه، 16ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134005

سرقت 400 میلیون دلار ارز دیجیتال توسط هکرهای کره شمالی

شرکت Cainalysis متخصص تحلیل بلاکچین در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد هکرهای کره شمالی در سال 2021 میلادی با انجام دست‌کم 7 حمله سایبری موفق شدند در مجموع معادل 400 میلیون دلار ارز دیجیتالی را سرقت کنند که بیشتر آنها در قالب Ether یا ETH بودند و مقدار کمی از آنها را بیت‌کوین تشکیل می‌داد.
 
سال 2021 میلادی برای هکرهای نظامی کره شمالی رکورد تازه برجا گذاشت و در این میان بدنام‌ترین گروه هکری این کشور با نام Lazarus شناخته شد.
 
این گروه هکری عامل حملات مخرب گسترده سال 2014 میلادی به شرکت «سونی پیکچرز اینترتینمنت»، انتشار بدافزار WannaCry در سال 2017، حمله به چندین بانک از طری سیستم بانکداری SWIFT، و حمله به چندین صرافی ارز دیجیتال بوده است.
 
گروه هکری مذکور که با نام APT 38 هم شناخته می‌شود روی سرقت‌ ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار اصلی برای افزایش درآمد کره شمالی و دور زدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا و سازمان ملل متحد تمرکز ویژه دارد.
 
گروهی از کارشناسان سازمان ملل در سال 2018 میلادی به این نتیجه رسیدند که هک‌های ارز دیجیتال به طور قابل ملاحظه به برنامه‌های موشکی بالستیک کره شمالی کمک می‌کند.
 
در گزارش مرکز Chainalysis گفته شد: «از سال 2020 تا سال 2021 میلادی تعداد هک‌های مرتبط با کره شمالی از 4 به 7 مورد افزایش یافت و ارزش مالی استخراج شده از این عملیات‌های هکری 40 درصد بیشتر شد».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.