اینترنت و شبکه

بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 7, 2022
16:52 دوشنبه، 16ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134025

یکتانت ۷۰ درصد سهام ایران سامانه را خرید

 
یکتانت، پلتفرم فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ برای گسترش فضای کاری خود ۷۰ درصد سهام ایران‌سامانه، سامانه تخصصی تحت وب را به صورت نقدی خریداری کرد.
 
سینا مؤمنی، مدیرعامل یکتانت در نشست خبری اعلام این اتفاق که امروز ۱۶ اسفند برگزار شد، اعلام کرد که آن‌ها از ۴ سال پیش به‌دنبال همکاری با ایران سامانه بوده‌اند؛ چراکه می‌دانستند این شرکت چه کمکی به رشد سرویس‌های آن‌ها خواهد کرد تا این پلتفرم به هدف اصلی خود یعنی تبدیل شدن به مقصد دیجیتال مارکتینگ ایران برسد.
 
مؤمنی در مورد جزئیات تصمیم برای سرمایه‌گذاری یکتا‌نت روی ایران سامانه گفت: از چهار سال پیش دنبال مجموعه همکاری‌هایی بودیم که با ایران سامانه داشته باشیم، چون از همان ابتدا می‌دانستیم که ایران سامانه چه کمک‌هایی می‌تواند به ما برای رشد سرویس‌هایمان انجام دهد. در زمان مذاکره‌ها متوجه تیم قوی و کدنویسی‌های قوی ایران سامانه که می‌تواند به بیزنس ما هم کمک کند، شدیم.
 
مؤمنی تأکید می‌کند که علت اصلی که باعث تصمیم سرمایه‌گذاری در ایران سامانه شد، فقط تیم و زیرساخت‌های قوی این سرویس نبوده است.
 
او در این مورد توضیح داد: ایران سامانه یک‌سری دیتاهایی دارد که می‌تواند دراختیار ما قرار دهد تا در تبلیغاتمان از این دیتاها استفاده کنیم و متناسب با شرایط تبلیغاتمان را در سایت‌ها تغییر دهیم. در واقع اطلاعات دیتایی دقیق نمایش است که ارتباط بین ایران سامانه و یکتانت را توجیه می‌کند.
 
او در مورد میزان سرمایه‌گذاری یکتا‌نت در ایران سامانه اعلام کرد که این شرکت ارزش‌گذاری شده و ارزش ایران سامانه ۱۸ میلیارد تومان برآورد شده است که در نهایت آن‌ها ۷۰ درصد از سهام این شرکت را خریداری کرده‌اند. براساس اظهارات مؤمنی این سهام به صورت نقدی خریداری شده است.
 
مؤمنی یادآور می‌شود که با خرید این میزان از سهام ایران سامانه قرار نیست تغییری در تیم مدیریتی این شرکت ایجاد شود؛ اما مؤمنی اشاره‌ای به ماندن کارمندان ایران سامانه در این شرکت نکرد و اینکه آیا برنامه‌ای برای تعدیل نیروهای این شرکت دارند یا تیم ایران سامانه نیز مانند تیم مدیریت ثابت می‌ماند.
 
این اولین سرمایه‌گذاری یکتا‌نت در بازار دیجیتال مارکتینگ نیست. این شرکت پنج‌ساله برای تبدیل شدن به مقصد دیجیتال مارکتینگ کشور روی شرکت‌های مختلفی از جمله نوین هاب (دستیار هوشمند مدیریت شبکه‌های اجتماعی)، کار دات آی آر (وب‌سایت اطلاع‌رسانی در حوزه خودرو) و… سرمایه‌گذاری کرده است.
 
راهی برای رشد بیشتر
عادل خالقی، رئیس هیئت مدیره و بنیان‌گذار ایران سامانه هم در این نشست خبری ضمن ابراز خرسندی از این سرمایه‌گذاری اعلام کرد که ایران سامانه ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوانی دارد که می‌تواند با سرمایه‌گذاری که روی آن انجام شده این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را فعال کند. او باور دارد که ایران سامانه به بلوغ خودش رسیده و حالا وقت آن است که بتواند تجربه‌های جدید دیگری را کشف و ظرفیت‌های خودش را به ثمر برساند.
 
او در این مورد گفت: قبل از این سرمایه‌گذاری تصور من این بود که ایران سامانه به اوج فرصت‌های خودش رسیده و دیگر من این سرویس را بیشتر از این به‌عنوان مؤسس نمی‌توانم بالا ببرم. از این جهت هم‌افزایی با یکتانت منجر به رخ دادن این اتفاق خواهد شد که این ظرفیت‌ها و فرصت‌های باقی مانده در سرویس به ثمر بنشیند و شرکت چند پله دیگر قوی‌تر و مؤثرتر در ارائه خدمات بهتر به مشتریانش ظاهر شود.
 
او با رخ دادن این سرمایه‌گذاری، آینده ایران سامانه را مثبت ارزیابی می‌کند و معتقد است این سرمایه‌‌گذاری به رشد بیشتر ایران سامانه کمک خواهد کرد.
 
در همین زمینه مهدی دانا، مدیر کسب‌وکار ایران سامانه، اعلام کرد که ایران سامانه به‌خاطر اینکه نزدیک به دو دهه پایدار بوده، خدمات زیادی ارائه کرده است. به باور دانا مزیت رقابتی‌ این سرویس این بوده که یک پایداری و امنیتی را برای مشتریانش به ارمغان آورده که خیلی از سایت‌های فعال در این بخش امکان ارائه این شرایط را به مشتریانشان ندارند . او تأکید می‌کند که تمرکز اصلی ایران سامانه همیشه این بوده که در کنار تمام خدمات فنی که به مشتریانش ارائه کرده، اطمینان آن‌ها را حفظ کند تا همچنان در بازار بماند.
 
دانا معتقد است با این سرمایه‌گذاری یکتا‌نت آن‌ها می‌توانند به سمت مسیرهای جدید زیادی بروند و ظرفیت‌های بیشتری در ایران سامانه ایجاد کنند.
 
طبق توضیحات او در این نشست، تمرکز اصلی ایران سامانه بعد از این سرمایه‌گذاری و در افق کوتاه‌مدت تمرکز روی مشتریان فعلی و خدماتی که حالا عرضه می‌کنند خواهد بود و در بلندمدت، به‌دنبال کارهای جدید و خدمات متفاوت‌تر خواهند رفت.
 
ایران سامانه با فعالیت ۱۸ ساله در حوزه توسعه سامانه‌های تخصصی تحت وب و به‌طور خاص رسانه‌های خبری و خبرگزاری، با شمار قابل‌توجهی از سایت‌های اطلاع‌رسانی کشور همکاری دارد. همچنان براساس ادعای مدیران این شرکت‌آن‌ها یکی از سرویس‌های اول و مهم در حوزه رسانه و میزبانی هستند. آن‌ها در چارچوب قوانین رسانه‌ای کشور خدمات ارائه می‌کنند و به رسانه‌هایی که مجوز فعالیت دارند سرویس ارائه می‌دهند. درحال حاضر ۷۰۰ رسانه یا فعال در این حوزه ازطریق ایران سامانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند که از مهم‌ترین و پربازدیدترین رسانه‌ها در حوزه کاری آن‌ها می‌توان به تابناک، فرارو، انتخاب، عصر ایران، باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری صداوسیما و… اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.