تلفن همراه

سیستم‌عامل

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

March 8, 2022
11:29 سه شنبه، 17ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134035

اندروید 12L منتشر شد: عرضه برای محصولات سامسونگ و مایکروسافت در دنباله 2022

 
گوگل در ماه اکتبر پیش‌نمایش اندروید 12L را منتشر کرد تا نسخه مخصوص سیستم عامل خود برای دستگاه‌های بزرگ را نشان دهد. این آپدیت حالا امروز به‌صورت رسمی عرضه شده و در دنباله سال 2022 برای محصولات مختلفی از برندهای سامسونگ، لنوو و مایکروسافت در دسترس قرار می‌گیرد.
 
اندروید 12L ساخته شده تا سیستم عامل گوگل را به شکلی بهتر برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو با نمایشگر بزرگ‌تر از 600sp در دسترس قرار دهد. این نسخه خاص از اندروید برای اجرای همزمان چند برنامه بهینه‌سازی شده و می‌تواند اپلیکیشن‌ها را بهتر از قبل روی صفحات بزرگ اجرا کند.
 
 
برای مثال در اندروید 12L، پنل نوتیفیکیشن‌ها از فضای بیشتری که در صفحه وجود دارد برای نمایش تنظیمات و نوتیفیکیشن‌ها در دو ردیف استفاده می‌کند. صفحه قفل هم در دو ردیف نوتیفیکیشن‌ها و ساعت را نشان می‌دهد. سایر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم مثل Settings نیز طوری بهینه‌سازی شده‌اند که بدون نیاز به ورود و خروج از هر بخش بتوانید تغییرات مدنظر خود را اعمال کنید.
 
اندروید 12L تجربه گوشی‌های تاشو را ارتقا می‌کند
بخشی از تعاملات با سیستم هم تغییراتی داشته‌اند. برای مثال، کنترل پین یا الگوی قفل‌گشایی به گوشه صفحه آمده تا راحت‌تر در دسترس کاربر قرار بگیرد. گوگل همچنین می‌گوید اندروید 12L حالا بیشتر از قبل برای دستگاه‌های تاشو بهینه‌سازی شده و بهتر می‌تواند بین دو حالت بسته و باز جابه‌جا شود.
 
 
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم عامل احتمالا نوار وظیفه آن است. این بخش آیکن برنامه‌ها را نشان می‌دهد تا خیلی سریع بتوانید بین اپلیکیشن‌ها حرکت کنید. از طریق این بخش همچنین می‌توانید به سادگی برنامه‌ها را به قسمت‌های مختلف صفحه بکشید و وارد حالت Split-Screen شوید.
 
انتشار اندروید 12L ظاهرا پاسخی به iPadOS اپل است که برای تبلت‌های این شرکت توسعه پیدا کرده. گوگل وعده داده که در آینده هم به بهینه‌سازی هرچه بیشتر این سیستم عامل ادامه خواهد داد: «به ساخت قابلیت‌ها و کارکردهای بیشتر به منظور کمک ادامه خواهیم داد تا به شما کمک کنیم بهترین استفاده را از دستگاه‌های بزرگ خود در اندروید 13 و نسخه‌های بعد از آن داشته باشید.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.