امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 8, 2022
12:24 سه شنبه، 17ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134044

دادگاه آمریکا شکایت سهامداران گوگل را تایید کرد

 
دادگاهی عالی در آمریکا شکایت سهام داران گوگل درباره مخفی کردن عمدی اختلالی در شبکه اجتماعی گوگل پلاس را تایید کرد. به دلیل این اختلال داده های خصوصی حدود ۵۰۰ هزار کاربر فاش شده بود.
 
 به نقل از رویترز، روز گذشته دادگاه عالی آمریکا از تلاش آلفابت (شرکت مادر گوگل)برای خنثی کردن شکایت سهامدارانی که آن را متهم به پنهان کردن یک نقص امنیتی که باعث افشای اطلاعات خصوصی کاربران می‌شد، خودداری کرد.
 
شاکیان گوگل را متهم کرده بودند به طور فریبکارانه یک اختلال امنیتی را مخفی کرده که داده های خصوصی کاربران را افشا می کرد. بنابراین شاکیان می توانند شکایت خود از گوگل را ثبت کنند. به عبارت دیگر قضات روز گذشته رای دادگاه قبلی را تایید کردند.
 
رویداد مورد شکایت در سال ۲۰۱۸ میلادی اتفاق افتاد و آلفابت متهم شده بود برای افشای آن دیر عمل کرده است.
 
شکایت به رهبری ایالت رود آیلند و پس از آن ثبت شد که گزارش وال استریت ژورنال در اکتبر ۲۰۱۸ میلادی نشان داد گوگل افشای داده های خصوصی حدود ۵۰۰ هزار کاربر گوگل پلاس (یک شبکه اجتماعی) را مخفی کرده است. گوگل به دلیل تحقیق رگولاتورها و آسیب به شهرتش این رویداد را مخفی کرده بود.
 
در شکایت گوگل به ارائه بیانیه ای اشتباه یا گمراه کننده متهم شده که برخلاف قانون بورس اوراق بهادار آمریکا است.
 
گوگل در نهایت اعلام کرد افشای اطلاعات خصوصی کاربران را در مارس ۲۰۱۸ میلادی کشف کرده، هرچند هیچ شواهدی از سوءاستفاده از آنها نیافته و تصمیم گرفت گوگل پلاس را تعطیل کند.
 
در فوریه ۲۰۲۰ دادگاهی در سانفرانسیسکو شکایت را رد کرد و در نتیجه شاکیان خواهان تجدید نظر شدند.
 
در سال ۲۰۲۱ دادگاه تجدید نظری در این کشور به این نتیجه رسید که لاری پیج، مدیر ارشد اجرایی وقت آلفابت و جانشین او (ساندار پیچای) از این چالش و یک یادداشت داخلی درباره موضوعات امنیتی مطلع بودند اما عمداً اطلاعات را از سرمایه گذاران مخفی کردند.
 
این دادگاه توجیه شاکیان درباره اینکه دلیل سکوت آلفابت، خرید فرصت و اجتناب از جلب توجهات بوده را معتبر شمرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.