تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 8, 2022
14:34 سه شنبه، 17ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134058

جو بایدن احتمالا به‌زودی فرمان اجرایی مرتبط با رمزارزها را صادر می‌‌کند

 
به دنبال افزایش فشار تحریم‌ها بر روسیه و نگرانی در مورد دور زدن تحریم‌ها با استفاده از رمزارزها، جو بایدن ریاست جمهوری ایالات متحده این هفته ظاهرا فرمان اجرایی را برای مشخص کردن استراتژی دولت در ارتباط را ارزهای دیجیتال را صادر می‌کند.
 
شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) به موسسه‌های مالی هشدار داده بود که مراقب تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین باشند.
 
برخی منابع آگاه اکنون می‌گویند درنهایت جو بایدن در این هفته قصد دارد فرمان اجرایی را در ارتباط با رمزارزها صادر کند و استراتژی‌ها در مورد وضع قوانین ارزهای دیجیتال مشخص شود.
 
فرمان اجرایی جو بایدن در مورد رمزارزها
بلومبرگ با انتشار گزارشی اعلام کرد که برخی منابع آگاه که تمایل نداشتند نامشان فاش شود می‌گویند با صدور فرمان اجرایی جو بایدن احتمالا سازمان‌های فدرال موظف می‌شوند تا تغییراتی احتمالی در قوانین ارزهای دیجیتال اعمال کنند. همچنین یکی از موضوعاتی که احتمال دارد مورد توجه قرار گیرد بررسی تاثیر رمزارزها بر اقتصاد و امنیت ملی این کشور خواهد بود.
 
از سال گذشته میلادی موضوع فرمان اجرایی در  جریان بود و حتی انتظار می‌رفت زودتر صادر شود که به تعویق افتاد. اکنون گفته می‌شود با توجه به حمله نظامی روسیه به اوکراین و فشار تحریم‌ها و بررسی موضوع دور زدن آنها لزوم صدور چنین فرمانی بیش از پیش مورد توجه قرار دارد.
 
در این فرمان اجرایی همچنین انتظار می‌رود که موضوع ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) مورد توجه قرار گیرد. فدرال رزرو انتشار این رمزارز را مطالعه می‌کند و هنوز موضع روشنی در مورد آن معلوم نشده است.
 
باید دید در این فرمان اجرایی ایالات متحده چه استراتژی‌هایی را در مورد ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار می‌دهد. تنش‌های روسیه و اکراین باعث شده تا این فرمان اجرایی که قرار بود ماه فوریه صادر شود و به تعویق افتاد مجددا مورد توجه قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.