سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 8, 2022
22:40 سه شنبه، 17ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134075

اپل از پردازنده قدرتمند M1 Ultra رونمایی کرد

 
اپل در جریان رویداد «Peek Performance» از پردازنده قدرتمند M1 اولترا با بهره مندی از 114 میلیارد ترانزیستور، 20 هسته پردازشی، 64 هسته گرافیکی و پشتیبانی از ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم رونمایی کرد.
 
m1-ultra.jpg
 
اپل ادعا می‌‌کند این تراشه جدید عملکردی هشت برابر قدرتمندتر از چیپ M1 معمولی دارد. نسل جدید تراشه‌های سیلیکونی اپل یعنی M1  اولترا از نوع سیستم روی چیپ بوده و آخرین نسل از سری چیپست‌های M1 اپل است که حتی از تراشه‌های M1،M1 پرو و M1 مکس نیز قدرتمندتر است.
 
m1-ultra-.jpg
 
یکی از ویژگی  های شاخص این تراشه معماری UltraFusion است که به لطف آن می‌تواند تقریبا تمام مشخصات تراشه M1 مکس را در تراشه جدید دو برابر کند.
 
اپل ادعاهای بزرگی را در مورد تراشه جدید و بزرگ خود مطرح می‌کند. این شرکت می‌گوید عملکرد CPU بهتری نسبت به سیستم دسکتاپ 16 هسته‌ای ارائه می‌کند. این در حالی است که 100 وات انرژی کمتری مصرف می‌کند و عملکرد فوق‌العاده ای از خود نشان می‌دهد.
 
اپل در رویداد رونمایی روی کم‌مصرف بودن چیپ جدید خود به خوبی مانور داد. در حالیکه مک بوک پرو و مک بوک ایر با تراشه M1 معرفی شدند و کوپرتینویی‌ها توانستند ترکیبی از عملکرد قدرتمند و طول عمر باتری بهینه را به نمایش بگذارند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.