سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 9, 2022
11:16 چهارشنبه، 18ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134085

۱۴۰ نماینده کنگره آمریکا خواستار حل سریع مشکل کمبود تراشه شدند

 
گروهی متشکل از ۱۴۰ نماینده کنگره آمریکا از رهبران کنگره خواستند تا هر چه سریع‌تر برای اختصاص بودجه ۵۲ میلیارد دلاری برای تسریع تولید انواع تراشه و نیمه هادی اقدام کنند.
 
 به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان ایالات متحده در ۴ فوریه لایحه‌ای را با هدف افزایش رقابت آمریکا با چین در حوزه تولید تراشه با اختصاص ۵۲ میلیارد دلار برای تقویت تولید انواع نیمه هادی در ایالات متحده تصویب کرد.
 
در نامه‌ای که توسط قانونگذاران مختلف دموکرات و جمهوری خواه در این زمینه امضا شد، آمده است: این بودجه به جلوگیری از کمبودهای آینده کمک می‌کند که به کاهش تولید ناخالص داخلی، از دست دادن مشاغل، گران‌تر شدن کالاهای مصرفی و آسیب پذیری‌های امنیت ملی می‌انجامد.
 
قانونگذاران از نانسی پلوسی، رئیس اکثریت دموکرات و چاک شومر، رهبر اقلیت جمهوری خواه کنگره خواستند تا «فوراً مذاکرات را آغاز کنند تا در اسرع وقت رأی‌گیری در کنگره و سنا انجام شود».
 
جو بایدن قرار است امروز چهارشنبه با رؤسای شرکت‌های بزرگ سازنده تراشه ملاقات کرده و دوباره برای عبور سریع از بحران فعلی تلاش کند. ماه گذشته، ۲۲ فرماندار ایالت‌های مختلف آمریکا هم خواستار اقدام سریع در زمینه تأمین مالی شرکت‌های تراشه ساز شدند.
 
کمبود مداوم تراشه در صنایع مختلف، تولید کالا در شرکت‌های خودروسازی و الکترونیک را مختل کرده و برخی از شرکت‌ها را مجبور به کاهش تولید کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.