اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 9, 2022
14:03 چهارشنبه، 18ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134098

۱۰۰ روستای خراسان جنوبی امسال به اینترنت پرسرعت متصل شدند

 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: امسال در چارچوب اجرای طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات و با راه‌اندازی ۶۰ سایت، ۱۵ هزار خانوار روستایی این استان در بیش از ۱۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت همراه و خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کردند.
 
مصطفی بهی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در همین خصوص با توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاها، ۸۰ مدرسه روستایی دیگر نیز که در این روستاها قرار داشتند از طرح هوشمندسازی مدارس بهره‌مند شدند.
 
وی گفت: تعداد مدارسی که در استان خراسان جنوبی از این محل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند، به هزار و ۵۰۰ مدرسه رسید.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: امسال در مجموع بیش از ۱۷۰ روستای استان با هزینه‌کرد یکصد میلیارد تومان از خدمات متنوع ارتباطی بهره‌مند شدند و اعتبار اجرای تمامی پروژه‌های ارتباطی روستایی از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت متبوع تامین شده است.
 
وی با بیان اینکه اپراتورهای مختلف در اجرای این حجم از پروژه‌ها فعالیت داشته‌اند گفت: با توجه به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه ارتباطات در سطح روستاها از محل اعتبارات این وزارتخانه موسوم به طرح خدمات عمومی اجباری (فاوا) در حال انجام است.
 
بهی اظهار داشت: در اجرای این طرح‌ها توسعه شبکه تلفن همراه، توسعه شبکه اینترنت پرسرعت و اتصال مراکز و سایت‌ها به شبکه امن و پایدار فیبر نوری در برنامه است.
 
وی افزود: در طرح توسعه شبکه تلفن همراه روستاهای استان از ابتدای امسال ۲۹ سایت راه‌اندازی شد که پوشش تلفن همراه را در ۵۱ روستا با جمعیت بیش از سه هزار خانوار برقرار کرده است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای کیفیت و پایداری ارتباطات روستایی در قالب توسعه شبکه فیبر نوری گفت: امسال ۳۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در استان اجرا شد.
 
بهی اضافه کرد: این اقدام چهار سایت تلفن همراه و چهار مرکز تلفن روستایی را که حدود ۲ هزار خانوار در ۱۰ روستای استان را از خدمات متنوع ارتباطی بهره‌مند می‌کنند، به شبکه فیبر نوری متصل کرده است.
 
وی یادآور شد: پیش از این حدود ۱۷۵ کیلومتر فیبر نوری در روستاهای استان اجرا شده بود که در مجموع ۳۰ مرکز تلفن و سایت تلفن همراه را به این شبکه متصل کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.