تلفن همراه

گوشی

March 10, 2022
12:34 پنجشنبه، 19ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134131

آیفون 13 برای چهارمین ماه متوالی پرفروش‌ترین گوشی در چین شد

 
آیفون 13 اپل با فروش 2.3 میلیون دستگاه، پرفروش‌ترین گوشی بازار چین در ماه ژانویه شد تا بدین ترتیب برای چهارمین ماه متوالی چنین رتبه‌ای را در این کشور کسب کند.
 
اپل در جایگاه چهارم اما آیفون 13 پرفروش‌ترین
شرکت تحلیل بازار CINNO Research در گزارش خود توضیح می‌دهد که آیفون 13 بخش قابل توجهی از تمام گوشی‌های فروخته شده اپل در بازار ماه ژانویه چین را تشکیل می‌دهد. غول کوپرتینویی در مجموع 5.1 میلیون دستگاه وارد بازار چین کرده و سهم آن نسبت به ژانویه سال گذشته 11.4 درصد افزایش داشته و در جایگاه چهارم ماه ژانویه بازار چین قرار گفته است.

 
اوپو همچنان برترین برند بازار چین محسوب می‌شود و هرچند 5.4 میلیون دستگاه به فروش رسانده اما سهم آن بیش از 20 درصد نسبت به ژانویه سال گذشته کاهش داشته است. البته باید به این نکته توجه کرد که این اعداد شامل گوشی‌های ریلمی نمی‌شوند. پرفروش‌ترین گوشی‌های این شرکت نیز اوپو Reno7 5G و اوپو A56 5G بوده‌اند.
 
ویوو (بدون احتساب گوشی‌های iQOO) در جایگاه دوم قرار دارد و فاصله بسیار کمی نسبت به آنر دارد. در حالی که ویوو با کاهش سهم بازار بیش از 13 درصدی روبرو شده، آنر نسبت به سال گذشته رشد فوق‌العاده‌ای داشته و فروش خود در ژانویه را نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر کرده است. پرفروش‌ترین گوشی ویوو S12 بوده و آنر گوشی‌های محبوب بسیار زیادی از جمله «آنر 60» و «آنر X30» را وارد بازار کرده که انتظار می‌رود سری مجیک 4 سهم بازار این شرکت را بیشتر کند.
 
شیائومی نیز با کاهش 12.7 درصدی نسبت به سال گذشته، به جایگاه پنجم سقوط کرده است. تعداد 4.4 میلیون دستگاه از غول فناوری چین در ماه ژانویه چین فروخته شده و سری شیائومی 12 که دی ماه معرفی شده‌اند نیز تاثیر چندان زیادی نداشته‌اند.
 
در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که هواوی جایگاه خود را در بین پنج تولیدکننده برتر بازار چین از دست داده و در مجموع ماه ژانویه، 30.87 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در این کشور فروخته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.