اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

March 12, 2022
11:15 شنبه، 21ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134161

خرید از اپ استور یا iTunes برای کاربران روسیه از دسترس خارج شد

 
طبق گزارش iPhones.ru، کاربران مستقر در روسیه دستگاه‌های اپل دیگر نمی‌توانند خریدهای اپ استور و iTunes را انجام دهند که با این وجود قادر به خرید اپلیکیشن‌ها، فایل‌های رسانه‌ای یا خدمات اپل نخواهند بود.
 
به گفته این سایت روسی، کاربران هم اکنون دیگر نمی‌توانند با استفاده از کارت‌های بانکی خود که توسط بانک‌های روسی از جمله «آلفا-بانک» صادر شده است، حساب‌های اپ استور یا آی‌تیونز استور خود را شارژ کنند.
 
در شرایط عادی، کاربران اپل می‌توانند برای شارژ کردن حساب اپل آیدی خود، گیفت کارت اپل خریداری کنند. با این حال، iPhones.ru همچنین گزارش می‌دهد که ظاهرا کاربران با شارژ حساب خود از طریق این روش نیز مشکل دارند.
 
 
هنوز مشخص نیست که این محدودیت توسط اپل، بانک‌ها یا دولت روسیه انجام شده است، با این حال کاربران روسی ظاهرا هم اکنون هیچ راهی برای خرید از اپ استور یا آی‌تیونز استور ندارند. اخیرا همچنین امکان خرید اپ‌ها و بازی‌ها در گوگل پلی از کاربران روسی سلب شده بود، اما غول موتور جستجو از «اختلال در سیستم پرداخت» به عنوان دلیلی برای این محدودیت یاد کرد.
 
محدودیت اپل و اپ استور در روسیه
این خبر در حالی اعلام شده که کوپرتینویی‌ها تاکنون تجارت خود را به روش‌های مختلفی در روسیه محدود کرده‌اند. به عنوان مثال فروش محصولات اپل در روسیه چند هفته قبل متوقف شده بود و همچنین برخی اپ‌های خبری روسیه مانند راشا تودی (RT) و اسپوتنیک از اپ استور خارج از این کشور حذف شدند. علاوه بر این، سرویس تبلیغات جستجو (Apple Search Ads) اپل در اپ استور روسیه «تا اطلاع ثانوی» به حالت تعلیق درآمده است.
 
از سویی دیگر، مشتریان بسیاری از بانک‌های بزرگ روسیه دیگر قادر به خرید و انجام پرداخت در سرویس‌های «اپل پی» و «گوگل پی» نخواهند بود. تمام این دسته از اقدامات اپل پس از اعمال تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه و حمله نظامی این کشور به اوکراین انجام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.