امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 13, 2022
11:10 یکشنبه، 22ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134201

رشد تصاعدی حملات سایبری به روسیه در ماه جاری میلادی

 
یک شرکت امنیت سایبری دیروز اعلام کرد تلاش‌ها برای ایجاد اختلال در عملکرد وب‌سایت‌های شرکت‌های مختلف فعال در روسیه در ماه مارس افزایش یافته است.
 
به نقل از رویترز، تنها تعداد حملات موسوم به انکار سرویس‌های توزیع شده (DDoS) در ماه مارس تا به امروز در روسیه از تعداد حملات سایبری در کل ماه فوریه فراتر رفته است.
 
نهادهای دولتی و شرکت‌های دولتی مهم روسیه به علت رویدادهای اوکراین مورد هدف قرار گرفته‌اند، وب‌سایت‌های وابسته به کرملین، شرکت هواپیمایی آئروفلوت و Sberbank وام‌دهنده بزرگ از جمله شرکت‌هایی هستند که شاهد قطعی یا مشکلات دسترسی موقت بوده‌اند.
 
رس تله کام سولار، بازوی امنیت سایبری شرکت مخابراتی رس تله کام، روز جمعه اعلام کرد افزایش فعالیت در انجمن‌های هکرها را از ۲۲ تا ۲۳ فوریه شاهد بوده و پس از آن حملاتی گسترده به منابع اینترنتی وابسته به مقامات دولتی از ۲۵ فوریه آغاز شده است.
 
رس تله کام سولار در بیانیه‌ای گفت: هدف اصلی مهاجمان همچنان سایت‌های دولتی هستند. البته کسب‌وکارها نیز به هدف تبدیل شده‌اند، به‌ویژه بخش بانکی که به شدت توسط قدرت‌های غربی تحریم شده است.
 
این شرکت افزوده که متخصصان آن رشد قابل توجهی را در حملات DDoS در بخش تجاری شناسایی کرده‌اند و بیش از ۱۱۰۰ حمله از این دست از ۱ تا ۱۰ مارس در این بخش ثبت شده است که از ارقام کل ماه فوریه فراتر رفته است. همچنین در ماه مارس تا به امروز بیش از ۴۵۰ حمله علیه بانک‌ها ثبت شده که چهار برابر بیشتر از رقم ماه فوریه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.