سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 13, 2022
11:15 یکشنبه، 22ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134203

شرکت ZTE از یک مینی پی‌سی با وزن و ابعاد مشابه ماوس رونمایی کرد

 
مینی پی‌سی‌ها طرفداران مخصوص به خود را دارند و به نظر می‌رسد به مرور زمان کوچکتر و سبک‌تر می‌شوند. حالا شرکت ZTE یک مینی پی سی جدید به نام «Taichi Cloud Computer W100D» را معرفی کرده که از گوشی‌های هوشمند سبک‌تر است و به راحتی در جیب جای می‌گیرد.
 
وزن این مینی پی سی ZTE تنها برابر 55 گرم است و سبک‌تر از مینی پی سی «Ningmei Mini Computer CR80» شیائومی با وزن 250 گرم محسوب می‌شود، بنابراین می‌توان به راحتی آن را حمل کرد، حتی راحت‌تر از گوشی هوشمندتان. این محصول مبتنی بر فضای ابری است و اگرچه ZTE مشخصاتش را اعلام نکرده، اما با یک ارتباط ساده می‌توان با آن کار کرد و حتی می‌توان آن را به گونه‌ای یک هاب USB درنظر گرفت.
 
ویژگی‌های مینی پی سی ZTE
اگرچه ZTE مشخصات این محصولش را اعلام نکرده، اما طبق تیزر آن با چندین پورت مختلف روبه‌رو هستیم. همچنین این مینی پی سی از وای فای و بلوتوث هم پشتیبانی می‌کند. پورت‌های W100D به شرح زیر است:
 
سه پورت USB-A
یک پورت USB Type-C
یک پورت HDMI
 
 
 
توان این محصول توسط پورت USB-C تامین می‌شود و همانطور که می‌توان از ابعاد و وزنش و همچنین متکی بودن به فضای ابری حدس زد، مصرف انرژی پایینی دارد. اگرچه قیمت این محصول اعلام نشده، اما انتظار می‌رود بسیار مقرون به صرفه باشد و بتوان از آن در مراکز آموزشی و دفاتر استفاده کرد.
 
به گفته ZTE، اطلاعات از طریق یک دیتاسنتر امن جابجا می‌شود و از داده‌های کاربران به خوبی محافظت خواهد شد.
 
همانطور که گفتیم، با یک محصول ابری روبه‌رو هستیم، بنابراین تاخیر در عملکردش تاثیر مهمی دارد. در همین راستا ZTE مدعی شده که پهنای باند آن در محدوده 100 کیلوبیت بر ثانیه تا 20 مگابیت بر ثانیه قرار دارد تا تجربه کاربری مناسبی را در اختیار خریداران قرار دهد. این کمپانی همچنین از فناوری جدیدی استفاده کرده تا در صورتی که کاربران به شبکه مناسبی دسترسی نداشتند، همچنان تجربه خوبی در استفاده از W100D داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.