اپلیکیشن

تلفن همراه

March 13, 2022
11:40 یکشنبه، 22ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134210

حفظ حقوق کاربران، اولویت اول دیوار

02.png
سال ۱۴۰۰ برای پلتفرم دیوار سال بسیار مهمی بود. شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که دستاوردهای مالی و یا بالا رفتن تعداد کاربران دلیل اهمیت امسال بوده اما این واقعیت ماجرا نیست. چیزی که برای پلتفرم دیوار و مدیران آن اهمیت ویژه‌ای داشت، این بود که در سال ۱۴۰۰ بتوانند امنیت کاربران را بالا ببرند و در راستای حفظ حقوق آن‌ها تلاش کنند. در حال حاضر آمار و اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد، سایت دیوار توانسته دقیق‌تر و با امنیت بیشتری کار خود را در سال ۱۴۰۰ پیش ببرد. میزان امنیت در رابطه با آگهی‌های منتشر شده به صورت قابل توجهی بالا رفته و با همین رویه، دیوار پیوسته می‌کوشد تا با افزایش امنیت در معاملات این پلتفرم برای کاربران خود معاملاتی خوشایندتر رقم بزند. 
 
خانواده‌ای که بزرگ‌تر می‌شود
یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در دیوار همیشه مطرح بوده، کلاهبرداری‌هایی است که در رابطه با آن هشدارهای زیادی هم داده شده است. با وجود هشدارها و اطلاع‌رسانی زیاد اما باز کاربران دچار خطا می‌شوند و ممکن است قربانی کلاهبرداران شوند. از طرفی برخی آگهی‌های غیرقانونی هم باعث شده تا کاربران گزارش‌های زیادی به دیوار ارسال کنند. طبق آماری که دیوار منتشر کرده، در ۹ ماه نخست سال جاری بیش از ۲۲۰ میلیون آگهی در دیوار بررسی شده است. این بررسی‌ها شامل تمام آگهی‌های منتشر شده و البته ویرایش شده می‌شود. نکته قابل توجه اما این است که تعداد بررسی‌های انجام‌شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است. این افزایش یعنی خانواده دیوار بزرگ‌تر شده و مسئولیتی که این پلتفرم بر گردن دارد نیز سنگین‌تر شده است. به همین دلیل هم در ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۰، بیش از ۶۰۴ هزار آگهی پس از دریافت گزارش از سوی کاربران دوباره بررسی شده‌اند تا هیچ مورد مشکوکی در دیوار وجود نداشته باشد. این تعداد نسبت به سال گذشته نزدیک ۲.۹ برابر شده است. 
 
۵۳ میلیون بررسی منجر به رد آگهی در دیوار
در راستای حفظ حقوق کاربران، آگهی‌های منتشر شده در دیوار بررسی می‌شوند تا این پلتفرم همچنان جای امنی برای کاربرانش باقی بماند. دلایل زیادی درباره رد آگهی‌های منتشر شده در دیوار وجود دارد اما شاید به صورت کلی بتوان گفت هر آگهی که با قوانین کشور مطابقت نداشته باشد یا حقوق کاربر را از هر جهت، چه به لحاظ روانی و چه به لحاظ اقتصادی به خطر بیاندازد در دیوار جایی ندارد. بر همین اساس در ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۳ میلیون از کل ۲۲۰ میلیون بررسی دیوار روی آگهی‌ها، به نتیجه رد آگهی منجر شده است. این میزان ۷۷ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۹۹ بوده است. ریزبینی و دقیق‌تر شدن روی آگهی‌ها که منجر به رد آن می‌شود وسواس و دقت کار اعضای دیوار را ثابت می‌کند. 
 
در حال حاضر دیوار با استفاده از نیروی انسانی و همچنین به کمک ربات‌هایی که طراحی کرده، سعی می‌کند تا محتواهای نامناسب را رد کند. اما بخش دیگری از بررسی‌ها که در نهایت به حذف آگهی می‌انجامد به دلیل گزارش‌هایی است که کاربران، به دیوار اعلام می‌کنند. بعد از گزارش کاربران، نیروی انسانی در دیوار دست به کار می‌شود تا بتواند تصویر دقیق‌تری از آگهی به دست آورد. در حال حاضر نرخ رد در بررسی‌های پس از دریافت گزارش روی آگهی، ۵۸ درصد است. این رقم نسبت به سال گذشته، بیش از سه برابر شده است که نشان می‌دهد تا چه اندازه گزارش‌های مردمی در رابطه با هر آگهی حائز اهمیت و کمک‌کننده است. 
 
چند حساب کاربری به دلیل کلاهبرداری مسدود شد؟ 
 
رد و حذف آگهی اما اولین قدمی است که در دیوار برداشته می‌شود. این اما تمام ماجرا نیست. کاربرانی که خلاف قوانین دیوار عمل کنند به این راحتی رها نمی‌شوند. به خصوص آن‌هایی که ضرری به دیگر کاربران وارد کردند و یا خلاف قوانین کشور رفتار کردند. به همین دلیل است که در ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۹۷ هزار حساب کاربری به دلایل مختلف مسدود شده است. از این میزان حدود ۵۹هزار حساب کاربری به دلیل کلاهبرداری و حسابشان مسدود شده است. نکته دیگری که برای کاربران دیوار بسیار اهمیت دارد این است که نیمی از کلاهبرداری‌های گزارش‌شده به دیوار در در کمتر از یازده ساعت بررسی شده است. سرعت عمل در پلتفرم دیوار در رابطه با هر آگهی‌ای که برخلاف قوانین کشور است یا می‌توانند کلاهبرداری باشد یا به اجتماع آسیب وارد کند، موضوعی است که به طور جدی از سوی این پلتفرم دنبال می‌شود. کاربر باید در این پلتفرم احساس امنیت کند به همین دلیل هم موارد مشکوک با سرعت زیادی در دیوار بررسی می‌شود تا دیوار خانه‌ای امن برای تمام کاربران آن باشد. در نهایت دیوار اعلام کرده است پیوسته می‌کوشد با بهبود عملکردهای فنی خود، این زمان را در سال آینده کوتاه‌تر کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.