اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 15, 2022
11:14 سه شنبه، 24ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134286

معاون وزیر ارتباطات: بیشترین مشکل کیفیت اینترنت مربوط به تهران است

 
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه منابع فرکانسی برای افزایش کیفیت شبکه اپراتورها تأمین شده است گفت: هم اکنون بیشترین مشکل کیفیت و کندی اینترنت مربوط به تهران است.
 
صادق عباسی شاهکوه امروز در حاشیه برگزاری کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه شبکه فیبر نوری با توان داخلی در جمع خبرنگاران گفت: توسعه شبکه فیبر نوری منازل یک کار بلند مدت برای حل مشکل اینترنت کشور است اما موضوع کیفیت اینترنت موبایل باید در کوتاه مدت حل شود.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کندی سرعت اینترنت چه زمانی حل خواهد شد و وعده وزارت ارتباطات برای حل این مشکل چه زمانی محقق می‌شود توضیح داد: در بخش اینترنت همراه قبلاً نیز اعلام کردیم که نیازمند منابع فرکانسی هستیم و هم اکنون منابع فرکانسی برای اپراتورها تأمین شده است. حتی یکی از اپراتورها موفق شده که بخش قابل توجهی از آنتن‌های BTS بر پایه این باند فرکانسی را در تهران نصب کند و ما امیدوار هستیم در ایام عید نوروز کیفیت شبکه این اپراتور بهتر از قبل شود.
 
وی گفت: مابقی اپراتورها نیز به دنبال تأمین تجهیزات هستند تا بتوانند مشکل کیفی اینترنت را حل کنند و ان شاءالله به زودی بهتر شدن کیفیت اینترنت را خواهیم دید.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که کدام استان بیشترین کندی اینترنت را دارد گفت: مشکلات در جاهای مختلف شبکه موبایل وجود دارد اما مشکلات اینترنت در تهران بیشتر از سایر مناطق است و این موضوع دلایل مختلفی از جمله نصب سایت برای اپراتورها دارد که این موضوع با مقاومت مردمی روبرو است.
 
معاون وزیر ارتباطات، اختلافات با شهرداری را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که باعث مشکل و کندی توسعه در شبکه اپراتورهای موبایل شده است.
 
وی گفت: مسائل و مشکلات برای نصب سایت‌های تلفن همراه در تهران بیشتر از سایر شهرها است و در کنار آن بحث تداخلات فرکانسی را نیز داریم.
 
عباسی شاهکوه تاکید کرد: کیفیت اینترنت به جز تهران در سایر شهرها مسئله جدی نیست و امیدواریم مشکل تهران با کمک اپراتورها و سایر نهادهای مرتبط حل و فصل شود.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات در مورد برنامه‌های حمایت از تولید در پروژه اینترنت فیبر نوری گفت: ما کنفرانس ظرفیت را با هدف حمایت از تولید داخل و ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این پروژه برگزار کرده‌ایم و برنامه خود را برای سه سال آینده اعلام کرده‌ایم تا شرکت‌های تولید کننده متناسب با این نیاز در جهت تولید برنامه ریزی کنند و خود را به این پروژه ملی برسانند.
 
وی گفت: به این ترتیب زمانی که اپراتورها نیاز به تجهیزات داشته باشند این تجهیزات بومی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. ما تلاشمان این است که شرایطی فراهم کنیم تا تولید کننده از هم اکنون برای تولید برنامه ریزی کند و منابع مالی آن نیز از طریق سفارش اپراتورها تأمین شود.
 
عباسی شاهکوه با بیان اینکه دولت هم در این پروژه منابع مالی و حمایتی را در نظر گرفته است، ادامه داد: پله اول ترغیب اپراتورها به سرمایه گذاری و پیاده سازی این طرح است و در پله دوم کمک می‌کنیم تا اپراتورها مردم را به شبکه پرسرعت فیبر نوری متصل کنند.
 
وی تصریح کرد: تلاش این است که از طریق اپراتورها کمک شود تا قیمت تمام شده برای مردم پایین بیاید و یا تسهیلاتی فراهم کنیم که مردم به صورت اقساطی توان خرید این سرویس را داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.