اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 15, 2022
16:21 سه شنبه، 24ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134315

شورای عالی فضای مجازی: طرح صیانت در مجلس به سرانجام برسد

 
اعضای شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه وظیفه قانون‌گذاری بر عهده مجلس است، تاکید کردند طرح صیانت در مجلس به سرانجام برسد. این در حالی است که دبیر شورای عالی فضای مجازی و رهبری چندی پیش، خواستار ورود دولت به ماجرای فضای مجازی شده بودند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، شورای عالی فضای مجازی امروز در آخرین جلسه سال 1400 این شورا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، بررسی وضعیت فضای مجازی کشور را در دستور کار قرار داد.
 
در جلسه امروز برخی از اعضای شورای عالی فضای مجازی طرح صیانت را که در مجلس شورای اسلامی مطرح است به بحث گذاشتند. اعضای شورا تاکید کردند چون وظیفه قانون‌گذاری به عهده مجلس است، این طرح نیز بهتر است در مجلس به سرانجام برسد.
 
این موضوع در حالی در این جلسه عنوان شده که دبیر شورای عالی فضای مجازی در ابتدای هفته، ضمن اعلام مخالفت خود با طرح صیانت، عنوان کرده بود ادامه یافتن این طرح به صلاح نیست و دولت باید ورود کرده و قانونی را پیشنهاد کند.
 
همچنین ناگفته نماند یکی از نمایندگان مجلس نیز اخیرا با انتشار توییتی، اعلام کرده بود رهبری در مجلس خبرگان با اشاره به وضعیت فضای مجازی، رفع مشکلات آن را به دولت سپرده است: «اگرچه فضای مجازی مشکلاتی دارد، ان‌شاءالله جناب آقای رئیسی و دوستان‌شان باید همت کنند و هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود».
 
در واقع به نظر می‌رسد با وجود نظرات بالاترین مقام سیاسی کشور و بالاترین مقام ICT کشور، در نهایت شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیسی، دولت نشان داده که تمایلی به ورود به ماجرای طرح صیانت و ساماندهی فضای مجازی را ندارد.
 
در جلسه امروز شورا همچنین روند پیشرفت ایجاد شبکه ملی اطلاعات پیگیری و مقرر شد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش اقدامات سایر دستگاه‌ها را در جهت تحقق شبکه ملی اطلاعات به نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در سال آینده ارائه کند.
 
علاوه بر این مقرر شد شرح وظایف کمیسیون‌های عالی تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی آماده و به جلسه آینده این شورا ارائه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.