تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 16, 2022
11:43 چهارشنبه، 25ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134335

ژاپن از صرافی‌های رمزارز می‌خواهد که از تحریم‌های روسیه پیروی کنند

 
نهاد نظارتی مالی ارشد ژاپن از صرافی‌های رمزارز این کشور خواسته است تا تراکنش‌های مربوط به افراد تحریم شده را پردازش نکنند و در صورت نقض این قانون با مجازات سه سال حبس مواجه خواهند شد.
 
آژانس خدمات مالی (FSA)، به عنوان تنظیم‌کننده مالی ژاپن اعلام کرد که این کشور از تحریم‌های بین‌المللی تنظیم شده علیه روسیه پس از حمله نظامی به اوکراین پیروی خواهد کرد. FSA همچنین اضافه کرد که برای اجرای «اقدامات مختلفی از جمله محدودیت‌های پرداخت تحت قانون مبادلات و تجارت خارجی» موافقت کابینه را دریافت کرده است.
 
این نهاد مالی توضیح داد که به همراه وزارت دارایی از صرافی‌های رمزارز ژاپن درخواست کرده‌اند تا تراکنش‌های مربوط به موارد تحریم شده علیه روسیه و بلاروس را پردازش نکنند. FSA در بیانیه خود توضیح می‌دهد:
 
«تمام پرداخت‌ها، از جمله پرداخت رمزارزها، بدون اجازه قبلی به افراد تحریم شده امکان‌پذیر نیست.»
 
به گفته این سازمان، صرافی‌های اگر قانون جدید را نقض کنند و پرداخت‌های غیرمجاز به افراد تحریم شده را انجام دهند، سه سال حبس یا حدود 8500 دلار جریمه خواهند شد.
 
تصمیم آژانس خدمات مالی ژاپن به دنبال بیانیه کشورهای گروه هفت
 
کشورهای گروه هفت (G7) اخیرا با انتشار اطلاعیه مشترکی بیان کردند «اطمینان پیدا خواهند کرد که دولت و نخبگان، نمایندگان و الیگارشی‌های روسیه نمی‌توانند از دارایی‌های دیجیتال به عنوان ابزاری برای دور زدن تاثیر تحریم‌های بین‌المللی استفاده کنند.» حالا FSA تصمیم جدید خود را به تبعیت از بیانیه کشورهای G7 در مورد تحریم‌های روسیه، گرفته است. در همین رابطه یکی از مقامات ارشد FSA به رویترز گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم برای زنده نگه داشتن حرکت G7 اعلامیه خود را صادر کنیم.»
 
آژانس خدمات مالی و وزارت دارایی ژاپن همچنین در بیانیه مشترکی اعلام کردند که این کشور اقدامات خود علیه انتقال وجوه با استفاده از دارایی‌های رمزنگاری شده‌ای که تحریم‌ها را نقض می‌کند را تقویت خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.