رگولاتوری

March 19, 2022
11:26 شنبه، 28ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134401

پیام نوروزی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی

 
روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ در گذر است. سالی که با نگاهی به تجربیات آموخته شده از چالش شیوع ویروس کرونا، در نیمه دوم آن، خانواده بزرگ ارتباطات کشور مهیای پایه‌ریزی بنیان‌های محکم دیگری برای توسعه ارتباطات کشور شد. بنیانی که ذات تغییرپذیر تکنولوژی و در هم تنیدگی ارتباطات و فناوری اطلاعات با زندگی روزمره مردم لزوم آن را بیش از پیش گوشزد می‌کرد. ضرورتی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را بر آن داشت "توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت، پر سرعت و با کیفیت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx)" و "ارتقاء کیفیت ارتباطات سیار با تاکید بر فناوری‌های نوین" را بعنوان اصلی‌ترین اولویت‌های رگولاتوری قلمداد کند تا بواسطه تحقق آنها، متناسب با تحولات جهانی، ظرفیت‌های کشور در بخش ICT افزایش یافته و مردم شریف کشورمان، خدمات با کیفیت دریافت کنند.
رگولاتوری، پیش از آغاز سال جدید، در تعامل با فعالان بخشهای مختلف حوزه ICT، در قالب تدوین و تصویب مقررات مناسب، ریل‌های مسیر پیش رو برای دستیابی به این اولویت‌ها را ساخته است. به همین واسطه اکنون زیرساخت مناسب مقرراتی برای اجرای نقشه راه سه ساله توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری فراهم شده و از سوی دیگر با همراهی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، بندهای مالی حمایتی در قانون بودجه سال آینده کشور پیش‌بینی شده است.
همزمان با آغاز سال جدید، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشهای زیرساختی، اپراتوری، صنایع مرتبط با این حوزه و … عرصه فراخی برای فعالیت دارد و نیازمند این است که بازیگران این حوزه، بار دیگر با همت، تلاش جدی، مشارکت همه جانبه و عزمی راسخ پا به میدان گذاشته و دستاوردی نو را در تقویم ارتباطات کشور به ثبت برساند.
فرصت را مغتنم شمرده در آستانه سال نو، از همراهی تمامی همکارانم در خانواده بزرگ ارتباطات کشور قدردانی می‌کنم و امیدوارم در سال جدید در سایه الطاف پروردگار متعال، در کنار یکدیگر توفیق خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران زمین، نصیبمان گردد.
 
بهار بر شما مبارک
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.